واکسن

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: دوسوم از مراجعات به مراکز واکسیناسیون در اصفهان برای دریافت دُز سوم واکسن کرونا است.

پژمان عقدک در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: موارد شناسایی شده کرونا با سویه اُمیکرون در اصفهان به 31نفر افزایش یافت که 18 نفر در شهرستان اصفهان، 5 نفر از شهرستان فلاورجان، 3 نفر از خمینی‌شهر، 2 نفر از مبارکه، یک نفر شهرضا، یک نفر بوئین میاندشت و یک نفر هم از نطنز هستند.

وی افزود: طبق رنگ‌بندی کرونا، چهار شهرستان نطنز، چادگان، شهرضا و گلپایگان در وضعیت زرد قرار دارند که علت آن را در افزایش موارد بستری می‌توان یافت و بقیه شهرستان‌ها کماکان در وضعیت آبی هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه سویه اُمیکرون هم می‌تواند یکی از دلایل افزایش موارد بستری کرونا در استان باشد، بیان کرد: بیشترین مراجعات به مراکز واکسیناسیون برای دریافت دُز سوم واکسن است و روزانه نیم درصد به این آمار افزوده می‌شود.

وی پوشش واکسیناسیون نوبت اول کرونا در جمعیت بالای 12 سال استان اصفهان را 84درصد اعلام کرد و گفت: پوشش واکسیناسیون نوبت دوم کرونا در این طیف جمعیتی 72 درصد است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ترکیب آنفلوانزا با کرونا را ممکن دانست و گفت: هنوز بالغ بر نیم میلیون نفر نسبت به دریافت واکسن اقدام نکرده‌اند که برای ممانعت از چرخش ویروس در جامعه ضرورت دارد افراد نسبت به واکسیناسیون اقدام کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =