کرونا

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: ۳۰ مورد ابتلا به کرونا با سویه اُمیکرون در اصفهان شناسایی شد.

پژمان عقدک در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین با اشاره به شناسایی قطعی ۳۰مورد سویه اُمیکرون در شهرستانهای تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار کرد: شناسایی ۱۷ نفر در اصفهان، ۵ نفر در فلاورجان، ۳ نفر در خمینی شهر، ۲ نفر در شهرستان مبارکه، یک نفر در بوئین میاندشت، یک نفر در نطنز و یک نفر هم در شهرضا با سویه اُمیکرون شناسایی شدند.

وی افزود: در شبانه‌روز گذشته ۱۱۶ نفر موارد مثبت ابتلای قطعی است و تعداد فوتی قطعی به علت کرونا صفر بوده است. تعداد بیماران بستری شده در بخش مراقبت‌های ویژه ۵۰ نفر است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه ۸۴ درصد بالای ۱۲ سال واکسیناسیون نوبت اول دریافت کرده‌اند، تصریح کرد: ۷۲ درصد واکسیناسیون نوبت دوم در بین افراد بالای ۱۲ سال صورت گرفته است و درصد پوشش واکسیناسیون نوبت سوم ۱۴ درصد و درصد پوشش واکسیناسیون نوبت سوم ایرانی هم نزدیک ۱۵ درصد است.

وی اضافه کرد: افرادی که نوبت اول و دوم واکسن‌های غیرفعال سینوفارم، بهارات بیوتک، کووبرکت تزریق کرده‌اند برای نوبت سوم ترجیحا از واکسن غیرفعال استفاده شود گرچه می‌توانند آسترازنکا و یا پاستوکووک پلاس نیز دریافت کنند.

عقدک گفت: افرادی که در نوبت اول و دوم واکسن آسترازنکا تزریق کرده‌اند، در نوبت سوم می‌توانند واکسن آسترازنکا، پاستوکووک پلاس یا پلاس اسپوتنیک وی نوبت اول را دریافت کنند.

وی بیان کرد: افرادی که دو نوبت واکسن غیرفعال را دریافت کرده اند و به علت الزامات سفر تمایل به تزریق دو نوبت آسترازنکا دارند، با اخذ رضایت‌نامه می‌توانند دو نوبت آسترازنکا را با رعایت فاصله حداقل یک ماه بین نوبت‌ها دریافت کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه این تصور که اُمیکرون علایم خفیفی دارد و به بستری یا مرگ نمی‌انجامد کاملا نادرست است. بیان کرد: عدم دریافت به موقع واکسن، کاهش سطح مراقبت‌های بهداشتی و عدم استفاده از ماسک، برگزاری مراسم و تجمعات در محیط‌های بسته به خصوص تالارها، سرو غذا در محیط بسته رستوران‌ها، کلاس‌های ..حضوری، حمل و نقل عمومی احتمال درگیری با سویه اُمیکرون را افزایش می‌دهد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =