شهید

مراسم تشییع ۲۱ شهید گمنام و چهار شهید تازه تفحص شده در اصفهان همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) و پس از تشییع در ۱۰۰ شهر و روستای استان آغاز شد.

به گزارش ایراسین، آئین تشییع ۲۱شهید گمنام و چهار شهید تازه تفحص شده از عملیات‌های مختلف بدر، خیبر، والفجر مقدماتی، والفجر ۹ و والفجر ۸، رمضان و … همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) در اصفهان و از میدان بزرگمهر آغاز شد. شهدا پس از تشییع از میدان بزرگمهر به سمت گلستان شهدا حرکت کرده و تا نماز ظهر مراسم به پایان می‌رسد.

گفتنی است امشب مراسم وداع شهدای تفحص شده در قائمیه اصفهان، کرکوند مبارکه، صنایع هفتم تیر، منظریه شهرضا، روستای خرمنان شهرستان تیران وکرون و آران و بیدگل برگزار و فردا صبح مراسم تدفین انجام می‌شود.

همچنین امروز علاوه بر تشییع پیکر مطهر ۲۱ شهید گمنام پیکر پاک شهیدان محمد قاسمیان، سید سعید امی زاده و احمد مصلحی نیز برگزار می‌شود.

پیکر مطهر این شهدا تا قبل از تشییع در اصفهان و آماده برای خاکسپاری در گلستان شهدا در ۱۰۰ شهر و روستای استان اصفهان بر روی دستان مردم شهید پرور استان اصفهان تشییع شدند.

لازم به ذکر است پیکر مطهر بسیجی شهید حسن نوربخش فرزند حبیب، متولد سال ۱۳۴۵، جمعی لشکر ۲۱ حمزه که در سن ۲۱ سالگی در عملیات عملیات نصر ۳ در منطقه زبیدات اسیر شده و پس از گذشت دو سال به فیض شهادت نائل آمد و پیکر پاکش به کشور بازنگشت. با تلاش گروه‌های تفحص شهدا پیکر مطهر این شهید کشف شد و از طریق آزمایش DNA شناسایی شد. این شهید با تشییع شهدا در اصفهان، در گلزار شهدای حبیب آباد دفن می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =