کرونا

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: تعداد شهرستان‌های زرد کرونایی در اصفهان به عدد ۴ رسید.

پژمان عقدک در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: موارد شناسایی شده کرونا با سویه اُمیکرون در اصفهان به ۱۵ نفر افزایش یافت که ۶ نفر در شهرستان اصفهان، ۴ نفر از شهرستان فلاورجان، ۳ نفر از خمینی شهر و ۲ نفر هم از مبارکه هستند.

وی افزود: طبق رنگ بندی کرونا، چهار شهرستان نطنز، چادگان، شهرضا و گلپایگان در وضعیت زرد قرار دارند که علت آن را در افزایش موارد بستری می‌توان یافت و بقیه شهرستان‌ها کماکان در وضعیت آبی هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه سویه اُمیکرون هم می‌تواند یکی از دلایل افزایش موارد بستری کرونا در استان باشد، بیان کرد: هنوز بالغ بر ۵۰۰ هزار نفر در استان اصفهان برای دریافت واکسن کرونا اقدام نکرده‌اند و تا زمانی‌که شرایط برای جولان ویروس فراهم باشد نمی‌توان به ایمنی جمعی رسید.

به گزارش ایراسین وی پوشش واکسیناسیون نوبت اول کرونا در جمعیت بالای ۱۲ سال استان اصفهان را ۸۴درصد اعلام کرد و گفت: پوشش واکسیناسیون نوبت دوم کرونا در این طیف جمعیتی ۷۲ درصد است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ترکیب آنفلوانزا با کرونا را ممکن دانست و گفت: این بیماری جهش کرونا قلمداد نمی‌شود و ترکیب آنفلوانزا با کرونا است که مواردی از آن در جهان گزارش شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =