واکسن

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به شناسایی ۱۲ مورد سویه اُمیکرون در اصفهان گفت: پوشش نوبت دوم واکسن کرونا در اصفهان به ۷۲ درصد رسیده است و نیاز است شهروندان نسبت به دریافت دُز سوم واکسن اقدام کنند.

پژمان عقدک در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین با اشاره به شناسایی قطعی ۱۲ مورد ابتلا با سویه اُمیکرون در اصفهان، اظهار کرد: ۶ مورد شناسایی شده سویه اُمیکرون توسط دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مربوط به شهرستان اصفهان و دو مورد در شهرستان فلاورجان، دو مورد در شهرستان مبارکه و دو مورد دیگر هم در شهرستان خمینی‌شهر شناسایی شده است.

وی با اشاره به اینکه هنوز سویه غالب کرونا در کشور، واریانت دلتا است، افزود: هزار کیت تشخیصی سویه اُمیکرون در اختیار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان قرار گرفته است و از آنجایی که دانشگاه علوم پزشکی اصفهان معین دانشگاه‌های علوم پزشکی شهرکرد و کاشان بررسی موارد ابتلا به سویه اُمیکرون در این استانها هم بررسی می‌شود که تاکنون یک مورد ابتلا به کرونا با سوش اُمیکرون در شهرکرد شناسایی شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه کیت‌ تشخیصی سویه اُمیکرون متناسب با ابلاغیه وزارت بهداشت و درمان مورد استفاده قرار می‌گیرد، تصریح کرد: چهارگروه از افراد علامت‌دار که در دوهفته گذشته مسافرت خارج از کشور داشته‌اند، افراد با نقص سیستم ایمنی، بستری در بخش مراقبت‌های ویژه و همچنین افرادی که به صورت خانوادگی به کرونا مبتلا شده‌اند با تست تشخیصی اُمیکرون پایش می‌شوند.

وی با اشاره به پوشش ۸۴ درصدی واکسیناسیون نوبت اول در اصفهان، گفت: درصد پوشش واکسیناسیون نوبت دوم به ۷۲ درصد نزدیک است و با توجه به اهمیت دُز سوم واکسن کرونا در عدم بروز بیماری شدید با سویه اُمیکرون توصیه می‌شود شهروندان نسبت به دریافت واکسن اقدام کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =