حمید سوری

عضو کمیته علمی کشوری کووید۱۹ گفت: با توجه به میزان سرایت‌پذیری بالای سویه اُمیکرون به نظر می‌رسد این واریانت کرونا در سراسر استانهای کشور گسترش یافته است و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مهمترین عامل پیشگیری از این بیماری است.

حمید سوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: واریانت جدید کرونا میزان سرایت‌پذیری بالایی دارد و سویه اُمیکرون با روند تصاعدی تمام استان‌های کشور را در برگرفته است.

وی افزود: اگرچه دریافت سه نوبت واکسن کرونا نقش مهمی در عدم ابتلا به نوع شدید بیماری دارد اما اولویت پیشگیری از بیماری همین رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است.

عضو کمیته علمی کشوری کووید۱۹ با اشاره به اینکه این سویه در تست‌های تشخیصی مشخص نیست، گفت: هرگونه علائم شبیه سرماخوردگی را باید مبنای ابتلا به سویه اُمیکرون دانست و متناسب به میزان گسترش این بیماری در هفته‌های آتی می‌توانیم نسبت به غالب شدن این سویه در کشور اظهارنظر کنیم.

وی افزود: هنوز کشورهایی که آمار بالای ابتلاء به سویه اُمیکرون را ثبت کرده اند وارد فاز قرنطینه سختگیرانه (لاک داون) نشده‌اند اما قدرت بالای انتشار این ویروس می‌تواند در هفته‌های آتی منجزز به طغیان این سویه شود و نیاز است که دستورالعمل‌های بهداشتی با نظارت بالایی اعمال شود.

سوری با اشاره به اینکه هنوز برای واکسیناسیون کودکان زیر ۱۲ سال در کشور متناسب با سبد واکسن‌های موجود مطمئن نیستیم، گفت: با توجه به اینکه طیف سنی زیر ۱۲ سال در کشور واکسن کرونا دریافت نکرده‌اند برای جلوگیری از ابتلا نیازمند مراقبت‌های شدید کودکان هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =