فولاد مبارکه

مدیر اجرایی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: مدیرعامل فولاد مبارکه در سمینار تخصصی چالش گاز در زنجیره فولاد نقش تعیین کننده‌ای در جهت‌گیری فولادسازان در سال‌های آتی دارند چراکه فولاد مبارکه همان‌طور که در رفع مسأله آب و برق پیشرو بوده می‌تواند برای برون‌رفت از چالش گاز هم نقش بی‌بدیلی داشته باشد.

وحید یعقوبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین با اشاره به برگزاری سمینار تخصصی چالش گاز در زنجیره فولاد اظهار کرد: وزارت نفت، شرکت ملی گاز، وزارت صمت، انجمن فولاد ایران، ایمیدرو، شرکت‌های بزرگ زنجیره فولاد و تعدادی از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در این سمینار حضور دارند.

وی افزود: به واسطه عدم سرمایه‌گذاری لازم در بخش گاز کشور با کمبود گاز در کشور مواجه هستیم که منجر به کسری تراز گاز در کشور شده و به تبع آن صنایع فولاد کشور به شدت آسیب دیده‌اند؛ از سوی دیگر، محدودیت گاز در بین تمام صنایع توزیع نشده و بخش فولاد از این قضیه آسیب جدی دیده است.

توسعه صنعت فولاد کشور بر اساس ذخایر گاز کشور صورت گرفته است

مدیر اجرایی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با اشاره به این که انرژی گاز برای فرایند احیاء مستقیم در تولید فولاد ضروری است، تصریح کرد: توسعه صنعت فولاد کشور بر اساس ذخایر گاز کشور و دسترسی به گاز با نرخ ارزان به عنوان مزیت نسبی صورت گرفته و صنعت فولاد با این پیش‌فرض در کشور توسعه یافته و اگر قرار باشد که صنایع فولادی هم با محدودیت تأمین گاز مواجه باشند و هم با حذف یارانه گاز همراه شوند، تولید فولاد در کشور توجیه اقتصادی نخواهد داشت.

وی اضافه کرد: در سمینار تخصصی چالش گاز به دنبال یافتن پرسش‌های در همین ارتباط محدودیت تأمین گاز و حذف یارانه دربودجه ۱۴۰۱ هستیم و همچنین درصدد هستیم که دریابیم وضعیت گاز کشور در ۵ سال آینده به چه صورت خواهد بود و صنعت فولاد باید چه تدابیری برای رفع محدودیت گاز اتخاذ کند.

توقف تولید و اشتغال در صورت عدم تأمین گاز صنایع فولادی

یعقوبی با اشاره به نقش صنایع فولادی در رفع محدودیت‌های توسعه منابع گازی در کشور خاطرنشان کرد: صنایع فولادی کشور در بخش آب و برق سرمایه‌گذاری کردند و در سمینار تخصصی چالش گاز در زنجیره فولاد به این موضوع خواهیم پرداخت که دولت چه مشوق‌هایی برای رفع محدودیت گاز توسط صنایع فولادی در نظر خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: همچنین، در سمینار پیش‌رو این موضوع بررسی می‌شود که اگر صنایع فولادی در بخش گاز کشور سرمایه‌گذاری کردند آیا این ضمانت وجود دارد که در زمان پیک مصرف باز هم صنایع برای رفع نیاز بخش خانگی دچار محدودیت نشوند یا خیر.

مدیر اجرایی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با اشاره به فرصت‌های سرمایه‌گذاری کشور در بخش گاز تصریح کرد: اگرچه تأمین گاز جزو وظایف حاکمیتی و دولتی است اما همچنان محدودیت گاز یکی از مسائل روز است؛ چنانچه گاز صنایع فولادی تأمین نشود با توقف تولید و اشتغال همراه خواهد شد و فارغ از هر موضوعی باید به تأمین گاز صنعت فولاد کمک کرد.

نقش بی‌بدیل فولاد مبارکه برای برون‌رفت از چالش گاز زنجیره فولاد

وی با اشاره به مطرح شدن فرصت‌های سرمایه گذاری درسمینار تخصصی چالش گاز در زنجیره فولاد، عنوان داشت: موضوع مهم دیگری که در سمینار پنجم دی ماه به آن پرداخته می‌شود، رقابت‌پذیری صنعت فولاد از نرخ‌های جدید گاز است چراکه توسعه صنعت فولادکشور با مزیت نسبی نرخ گاز انجام شده است؛ بنابراین این نکته مهم است که رقابت‌پذیری صنعت فولاد ایران در جهان براساس مزیت نرخ گاز حفظ شود.

یعقوبی با اشاره به اینکه مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه هم در سمینار تخصصی چالش گاز در زنجیره فولاد به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت، گفت: مدیرعامل فولاد مبارکه در سمینار تخصصی چالش گاز در زنجیره فولاد نقش تعیین کننده‌ای در جهت‌گیری فولادسازان در سال‌های آتی دارند چراکه فولاد مبارکه همان‌طور که در رفع مسأله آب و برق پیشرو بوده می‌تواند برای برون‌رفت از چالش گاز هم نقش بی‌بدیلی داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =