دیدار مدیرعامل با آیت الله مهدوی

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با تأکید بر ضرورت رشد اقتصادی در کشور گفت: شرکت‌های بزرگی همچون فولاد مبارکه در این زمینه باید پیشران و پیش‌قدم باشند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در دیدار با امام‌جمعه شهرستان مبارکه با بیان این که مقام معظم رهبری همواره به درستی حرکت‌های دشمن و جهت‌گیری‌های آن را تشخیص می‌دهند، اظهار کرد: تولید، راهکار نجات ما از شرایط فعلی اقتصادی است، به همین دلیل ایشان همواره به سمت رشد و پویایی اقتصادی و صنعتی جهت‌گیری کردند اما بسیاری از مواقع دشمن در تلاش است تا ما را از جهت اصلی باز کند.

وی افزود: رونق و اتفاق مثبت در تولید که مقام معظم رهبری به دنبال آن هستند، همین کار و تلاش مضاعف و پروژه‌های جدیدی است که باید اجرا شود و اشتغال و پویایی در کشور ایجاد شود که ما نیز به دنبال همین مسأله هستیم.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با تأکید بر ضرورت رشد اقتصادی در کشور خاطرنشان کرد: شرکت‌های بزرگی همچون فولاد مبارکه در این زمینه باید پیشران و پیش‌قدم باشند.

وی با اشاره به مهم‌ترین پروژه‌های شرکت فولاد مبارکه اذعان داشت: ساخت نیروگاه برق ۱۵۰۰ مگاواتی و همچنین تأسیس بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی کشور به ظرفیت ۵۴۰ مگاوات در برنامه‌های فولاد مبارکه قرار دارد. در حال حاضر کل انرژی پاک خورشیدی که در کشور تولید می‌شود، کمتر از این مقدار است و ما می‌خواهیم به صورت یک‌جا ظرفیت جدیدی را طی ۲ سال آینده ایجاد کنیم. این مسئله به نوعی یک انقلاب در کشور محسوب می‌شود. در اروپا اگر در جایی ۲۰۰ روز در سال آفتاب باشد، نیروگاه خورشیدی تأسیس می‌کنند این در حالی است که ما در ایران بیش از ۳۰۰ روز در سال آفتاب داریم اما کسی به این سمت نمی‌رود.

طیب‌نیا با بیان این که تسری تفکر صنعت‌ستیزی یکی از اهداف دشمنان است، تصریح کرد: ما باید به دنبال افزایش اشتغال و پویایی در کشور باشیم؛ فولاد مبارکه نیز علی‌رغم تلاش برای اشتغال‌زایی، به‌عنوان یک صنعت پیشرو یک صنعت پاک است و استانداردهای سخت‌گیرانه‌ای در این زمینه دارد.

وی عنوان داشت: باید توجه داشت که شرکت فولاد مبارکه ۳۵۰ هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم در کشور ایجاد کرده که با احتساب افرادی که از درآمد این بخش منتفع می‌شود، تعداد افراد مرتبط به این شرکت به ۲ میلیون نفر می‌رسد.

حجت‌الاسلام‌ سید مهدی موسوی امام‌جمعه شهرستان مبارکه نیز در این دیدار گفت: توسعه صنعت تصمیم بسیار ارزشمندی است چراکه باعث تولید کار می‌شود؛ آنچه برای ما مهم است، گسترش تولید و توسعه صنعت است زیرا علاوه بر ثروت، اشتغال هم ایجاد خواهد کرد.

وی با اشاره به اهمیت زکات و انفاق در جامعه اسلامی افزود: علت اصلی اهمیت زکات دستگیری از فقراست؛ این زکات می‌تواند در راه تولید اشتغال مصرف شود که مقام معظم رهبری فرمودند هر اقدامی انجام می‌دهید باید یک پیوست عدالت هم در آن باشد.

امام‌جمعه شهرستان مبارکه با بیان این که تشریفات زائد باید حذف شود، تأکید کرد: توجه فولاد مبارکه به شهرستان مبارکه یک اقدام اخلاقی، فقهی-حقوقی و عقلانی است.

وی در پایان اضافه کرد: صنایع منطقه نیازهایی دارند که فولاد مبارکه می‌تواند به آن‌ها کمک کند و این مسأله باید مورد توجه قرار گیرد؛ به‌علاوه اگر مساجد حمایت شوند نیز بسیاری از مشکلات اخلاقی جامعه حل خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =