ایرج موفق رئیس صمت اصفهان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان از بازگشت ۵۵۰ واحد صنعتی راکد به چرخه تولید خبر داد.

ایرج موفق در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین درباره تعداد واحدهای صنعتی راکد بازگشته به چرخه فعالیت اظهار کرد: تقریبا طی دو سال نیم گذشته حدود ۵۵۰ واحد راکد صنعتی در راستای مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با کمک بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی دوباره به چرخه تولید بازگشته‌اند.

وی افزود: طی این مدت شرایط بهتری را از نظر تعطیلی واحدهای صنعتی به دلیل معوقات بانکی تجربه کرده‌ایم. با توجه به مصوباتی که در ستاد تسهیل و رفع و موانع تولید گذرانده شد، مقرر گردید بانک‌ها و سایر دستگاه‌های اجرایی که با واحدهای صنغتی در ارتباط هستند، به دلیل عدم اجرای تعهدات توسط واحدهای صنعتی، اجراییه برای تعطیلی آن‌ها صادر نکنند همین مصوبه کمک کرد که مباحث به کارگروه مربوطه منقل شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان اظهار کرد: در حال حاضر تمام دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها به دلیل عدم ایفای تعهدات واحدهای صنعتی مستقیما اقدام به تعطیلی واحدهای صنعتی نمی‌کنند بلکه ابتدا موضوع در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مطرح می‌شود.

موفق افزود: در نتیجه این اقدام، یا مشکل واحد صنعتی مربوطه حل می‌شود و یا در صورتی که مشکل به گونه‌ای لاینحل باشد، مصوبه برای پلپ یا اجرائیات صادر می‌شود. در این مدت تعداد این واحدها بسیار اندک بوده است بنابراین اکثر مشکل اکثر واحدهای صنعتی با ورود به ستاد، حل شده و بنابراین شرایط نسبت به قبل بهتر شده است.

وی درباره اقدامات صورت گرفته در راستای حذف موانع تولید اظهار کرد: سرعت و تعداد تشکیل جلسات در سال جاری افزایش یافته است و همه جلسات به صورت منظم برگزار می‌شود. واحدهای صنعتی که مشکل سرمایه در گردش و سرمایه ثابت دارند، با تشکیل شورای هماهنگی بانک‌ها مقرر شده که بانک‌ها تسهیلات مورد نیاز برای خرید مواد اولیه را پرداخت کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان ادامه داد: همچنین در بحث مسائل و مشکلاتی که واحدهای صنعتی با دستگاه‌های اجرایی مثل محیط زیست، شرکت شهرک‌های صنعتی، آب، برق، گاز یا منابع طبیعی داشتند نیز شرایطی فراهم شد تا مدیر عاملان واحدهای صنعتی با مدیرکل، مدیرعامل بانک یا مدیر دستگاه‌های مربوطه در استان دیدار کرده و به مسائل و مشکلاتشان رسیدگی شود.

موفق تصریح کرد: به علاوه از آنجا که ما به دنبال فعالتر کردن بخش خصوصی بوده‌ایم، تفویذ اختیاراتی به تشکل‌هایی مثل خانه صنعت و معدن، اتاق بازرگانی و انجمن‌های صنایع همگن داده شده تا ترافیک مراجعات با تمرکززدایی کاهش یابد. با این روش واحدهای مراجع کننده فعالیت‌های خود را راحت‌تر و به صورت تخصصی‌تر دنبال می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =