مهرداد مرادمند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: سلامت و امنیت غذایی مهمترین وظیفه سازمان جهاد کشاورزی است به همین دلیل قرارگاه امنیت غذایی در استان‌ها تشکیل شده و  رؤسای سازمان‌های جهاد کشاورزی به عنوان فرماندهان این قرارگاه انتخاب شدند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، مهرداد مرادمند امروز (دوشنبه؛ ۲۲ آذر) در نخستین اجلاس رؤسای شوراهای اسلامی شهر و روستاهای شهرستان اصفهان با محوریت «اشتغال، گردشگری و صنعت کشاورزی»، با اشاره به ظرفیت روستاها و لزوم ارتقای سطح توانمندی‌های کشاورزی و تغییر الگوی کشت، اظهار کرد: سلامت و امنیت غذایی مهمترین وظیفه سازمان جهاد کشاورزی است به همین دلیل قرارگاه امنیت غذایی در استان‌ها تشکیل شده و  رؤسای سازمان‌های جهاد کشاورزی به عنوان فرماندهان این قرارگاه انتخاب شدند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر خشکسالی گریبانگیر بخش کشاورزی شده است اظهار کرد: مازاد بارگذاری‌های روی زاینده رود این خشکسالی را تشدید کرده و باعث شده وضعیت کشاورزی در سال زراعی جاری از نظر تامین آب شرایط خوبی را نداشته باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با تاکید بر لزوم تغییر الگوی کشت، گفت: تغییر الگوی کشت جنبه‌های بسیار گسترده‌ای دارد و اتنخاب گیاه یا تغییر نوع کشت شاید در هر منطقه‌ای به آسانی انجام نشود. بعضی از زیرساخت‌های مورد نیاز آن باید تأمین شود، البته اصفهان توانسته تغییر الگوی کشت خود را انجام دهد.

مرادمند افزود: سند ملی آبی  که در دهه ۷۰ تهیه شده و از گندم نام برده شده و میزان مصرف سالانه آب آن را بیان کرده اما میزان آب مصرفی گندم فعلی قطعا با گندم پیشین متفاوت است. متأسفانه اراضی کشاورزی هویت‌دار نیست و به راحتی خرید و فروش می‌شود و در این میان کسانی ضرر می‌کنند که در آنجا باقی مانده‌اند.

وی با بیان اینکه حریم شهر تعاریف مشخصی دارد. عمده شهرهای ما در استان اصفهان اگر در دستورالعمل دیده شده که ۳ تا ۵ برابر محدوده شهری به عنوان حریم شهر داشته باشیم در بعضی جاها ۳۰ تا ۵۰ برابر است.

رئیس سازمان جهان کشاورزی استان اصفهان اظهار کرد: ما با این مسئله مواجه هستیم که اراضی کشاورزی هویت دار نیست و این مسئله به ویژه در بخش مرکزی شهرستان اصفهان با یک نشست و برخاست اراضی کشاورزی خرید و فروش می‌شود.

مرادمند گفت: شرایط در مناطق مختلف متفاوت است و نمی‌تون نسخه‌های مشابهی را برای همه مناطق نوشت. با توجه به تعهد وزارتخانه جهاد کشاورزی سنددار کردن اراضی کشاورزی باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: باید به اراضی کشاورزی هویت بخشیده و سند آن را به نام مالکان بزنیم تا منافع آن به خانواده صاحب زمین برسد.

وی با تاکید بر لزوم عرضه مستقیم محصولات کشاورزی با هدف حذف دلالان و واسطه‌های غیرمجاز اظهار کرد: از شهردار اصفهان انتظار می‌رود اراضی مناسب را برای ایجاد محلی جهت عرضه مستقیم محصولات در اختیار بخش کشاورزی قرار دهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان خاطرنشان کرد: الگوی آبیاری باید متناسب با منطقه و شرایط زمین‌های کشاورزی باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =