ساداتی نژاد وزیر جهاد

وزیر جهاد کشاورزی گفت: ۲۰۰ میلیارد تومان برای ایجاد طرح‌های آبیاری‌ نوین و ایستگاه‌های پمپاژ آب مصوب شد.

به گزارش خبرنگار ایراسین به نقل از ایرنا، سیدجواد ساداتی‌نژاد جمعه شب در نشست شورای اداری لرستان که با حضور آیت‌الله رئیسی برگزار شد، اظهار کرد: ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار به حوزه آبخیزداری لرستان اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های بی‌نظیری در حوزه منابع طبیعی و کشاورزی لرستان وجود دارد، افزود: سالانه سه میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در لرستان تولید می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه رتبه نخست تولید شیلات غیرساحلی و همچنین رتبه نخست تولید حبوبات در کشور را لرستان دارد بیان داشت: همچنین هفت درصد عشایر کشور که حدود ۸۵ هزار نفر هستند در لرستان زندگی می‌کنند و با توجه به مشکلات آبرسانی و راه عشایر ۵۴ میلیارد تومان اعتبار برای این بخش‌ها اختصاص یافته است.

ساداتی نژاد با تاکید بر اینکه لرستان بهشت گیاهان دارویی ایران است و می‌تواند اشتغال فراوانی ایجاد کند، افزود: ۳۵ میلیارد تومان اعتبار هم برای زیرساخت‌های این حوزه مصوب شده و با سرمایه‌گذار بخش خصوصی قراردادی در این حوزه منعقد خواهد شد.

وی بیان داشت: برای ایجاد باغ‌ها در زمین‌های شیب‌دار ۱۰۰ میلیارد تومان اختصاص یافته است.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در حوزه پرورش ماهی نیز ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد زیرساخت‌های لازم اختصاص یافته است.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رییس جمهور صبح امروز (جمعه) به همراه برخی از وزرا و اعضای هیات دولت در یازدهمین سفر استانی خود وارد استان لرستان شد و در بدو ورود به فرودگاه خرم‌آباد مورد استقبال مسوولان لرستان قرار گرفت.

وزرای جهاد کشاورزی، نیرو، صنعت ، معدن و تجارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان و معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور و برخی معاونان وزرا و روسای سازمان های مختلف کشوری آیت‌الله رئیسی را در یازدهمین سفر استانی همراهی کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =