محمدکاظم صباغ هرندی

مدیر ارشد خدمات فنی و پشتیبانی شرکت فولاد مبارکه از اجرای پروژه‌های کاهش مصرف آب در فولاد مبارکه خبر داد و گفت: از جمله پروژه‌های کاهش مصرف در فولاد مبارکه می‌توان به استفاده از پساب شهری، تصفیه و بازچرخانی آن در فرآیند تولید اشاره کرد که مصرف آب را به میزان قابل توجهی کاهش داده که به دنبال آن وابستگی فولاد مبارکه به آب خام را به حداقل ممکن خواهد رساند.

محمدکاظم صباغی هرندی، مدیر ارشد خدمات فنی و پشتیبانی شرکت فولاد مبارکه امروز (۱۶ آذرماه) در بازدید از غرفه گروه فولاد مبارکه در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی(ایران‌متافو) در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: در حال حاضر فولاد مبارکه از نظر تأمین پایدار انرژی و حمل مواد اولیه در شرایط خاصی قرار دارد؛ در تابستان امسال به دلیل محدودیت انرژی تولید فولاد مبارکه کاهش پیدا کرد.

وی با بیان این که فولاد مبارکه در حال برنامه‌ریزی جهت جبران محدودیت‌های انرژی است، افزود: شرکت فولاد مبارکه در حوزه صرفه‌جویی در مصرف آب با تعریف پروژه‌های متعدد گام‌های مؤثری برداشته و میزان مصرف آب تحت تأثیر پروژه‌های کاهش مصرف آب به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

مدیر ارشد خدمات فنی و پشتیبانی شرکت فولاد مبارکه از اجرای پروژه‌های کاهش مصرف آب در فولاد مبارکه خبر داد و خاطرنشان کرد: از جمله پروژه‌های کاهش مصرف در فولاد مبارکه می‌توان به استفاده از پساب شهری، تصفیه و بازچرخانی آن در فرآیند تولید اشاره کرد که مصرف آب را به میزان قابل توجهی کاهش داده که به دنبال آن وابستگی فولاد مبارکه به آب خام را به حداقل ممکن خواهد رساند؛ میزان مصرف آب فولاد مبارکه به ازای تولید هر تن فولاد نسبت به میزان مصرف آب اکثر فولادسازان جهان به ازای تولید هر تن فولاد بسیار کمتر است.

وی در ادامه اذعان داشت: با توجه به محدودیت‌های انرژی در فصل سرما، فولاد مبارکه با همکاری شرکت ملی گاز برای سال‌های آینده پروژه‌های مختلفی را تعریف کرده چراکه محدودیت‌های انرژی منجر به کاهش میزان تولید در این شرکت خواهد شد.

صباغی هرندی با اشاره به محدودیت‌های انرژی در فصل تابستان تصریح کرد: فولاد مبارکه درصدد احداث نیروگاه سیکل ترکیبی است و مذاکرات آن را با شرکت‌های داخلی آغاز کرده و امید می‌رود که طبق برنامه تا اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۳ نیروگاه سیکل ترکیبی در مدار قرار گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =