علیرضا سلیمی

عضو هیأت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در بازدید از غرفه فولاد مبارکه در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی(ایران‌متافو) گفت: با تلاش‌های صورت‌گرفته،ظرفیت تولید فولاد کشور توسط مجموعه‌های بزرگ تولید فولاد به ۳۰ میلیون تن رسیده که این دستاورد نشانه جهش تولید در کشور است.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی امروز(۱۵ آذرماه) در بازدید از غرفه گروه فولاد مبارکه در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی(ایران‌متافو) در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: مصرف داخلی فولاد کشور حدود ۱۲ تا ۱۸میلیون تن و مازاد تولید ۱۲ تا ۱۵ میلیون تن در کشور به برکت فعالیت شرکت‌های فولادی ازجمله فولاد مبارکه است؛ این مجموعه در بخش‌های مختلف تولید محصولات موفق بوده اما به دلیل محدودیت‌ها در تأمین انرژی همچون برق در تابستان و گاز در زمستان، امروز نگرانی‌هایی برای این بخش ایجاد شده است. 

وی در ادامه افزود: با توجه به این که سطح هدف‌گذاری برای تولید فولاد در کشور ۵۵ میلیون تن فولاد تا ۱۴۰۴ است، اگر این شرایط ادامه پیدا کند، نگرانی برای اینکه مجموعه های فولادی نتوانند با سرعت هدف تعیین شده را به سرانجام برسانند، وجود خواهد داشت. 

عضو هیأت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: شرکت‌های بزرگ صنعتی برای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی، در قبال تأمین انرژی مورد نیاز خود وظیفه دارند. 

وی با تأکید بر ضرورت حرکت صنایع بزرگ کشور به سمت تولید انرژی‌های تجدیدپذیر اذعان داشت: این موضوع به صنایع کشور ابلاغ شده تا برای تأمین برق مورد نیاز خود چاره‌اندیشی کنند چراکه در صورت تداوم استفاده از سوخت‌های فسیلی همچنان با چالش تأمین انرژی مواجه خواهند بود.

سلیمی تصریح کرد: استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر به‌ویژه انرژی خورشیدی در صنایع از اهمیت زیادی برخوردار بوده و این نگرانی برای مجموعه‌های تولیدی وجود دارد که در صورت متصل بودن به شبکه سراسری برق با قطعی برق مواجه شوند؛ همچنین در صورت تولید مازاد قیمت تولیدی و تمام‌شده وجود دارد که باید این مشکل نیز مرتفع شود؛ یکی از مباحثی که در حال حاضر در مجلس شورای اسلامی مطرح شده این است که مجموعه‌های صنعتی باید برای تأمین برق خود برنامه‌ریزی لازم را داشته باشند که البته مجلس شورای اسلامی بحث حمایت از تولید را مد نظر قرار می‌دهد.

وی عنوان داشت: مشکل تأمین مواد اولیه صنایع یکی دیگر از مباحثی است که در مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری است؛ برای تولید ۵۵ میلیون تن فولاد در کشور هدف‌گذاری صورت گرفته و از سوی دیگر واحدهای تولیدی کشور نیز در حال گسترش بوده و واحدهای جدید نیز در حال راه‌اندازی هستند؛ بنابراین باید بحث اکتشاف پهنه‌های جدید با جدیت بیشتری پیگیری شود و مواد اولیه مورد نیاز صنایع تأمین شوند.

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در مجلس شورای اسلامی برای انجام اکتشافات در پهنه‌های جدید اقداماتی خوبی انجام شده و قوانین مربوطه اصلاح شده تا راه برای فعالان معدنی هموارتر شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =