تصادف بیمه شخص ثالث

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان با دعوت از شهروندان برای ارائه گزارش تخلفات حادثه ساز به پلیس گفت: در ۸ ماهه ابتدای سال ۵۷ هزار خودرو به دلیل نقص سیستم روشنایی در معابر درون شهری استان اصفهان جریمه شدند.

سرهنگ محمدرضا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: نصب چراغ‌های اضافی، زنون (غیر استاندارد و خیره‌کننده) خصوصاً ال ای دی و چشمک‌زن بر روی خودرو ممنوع است؛ چراکه زمینه ایجاد تصادف را فراهم می‌کند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان بیان کرد: در ۸ماهه‌ی امسال بیش از ۵۷ هزار خودرو به دلیل نقص سیستم روشنایی در معابر درون‌شهری استان جریمه شدند که بخش قابل‌توجه آن‌ به دلیل استفاده از چراغ‌های زنون بوده است.

وی افزود: برابر با بند الف ماده ۱۰ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، در خصوص چراغ‌های غیر استاندارد زنون، پلاک اصلی ضبط و برای تحویل پلاک تعمیری جهت رفع نقص و پاک‌سازی اقدام‌ می‌شود. برابر دستورات قضایی با صنوفی که اقدام به نصب چنین تجهیزات غیر مجاز کنند نیز برخورد می‌شود.

سرهنگ محمدی با اشاره به اینکه استفاده از چراغ‌های اضافی از علل ایجاد تصادف است، گفت: راننده موظف است که نور خودرو را به حالت استاندارد کارخانه برگرداند.

وی تأکید کرد: علاوه بر پلیس محسوس و غیر محسوس و کارشناسان افتخاری که با پلیس همکاری دارند، از شهروندان تقاضا می‌شود که هرگونه حرکاتی اعم از سرعت غیرمجاز، نمایشی و خودروهای دودزا را با ارائه مستندات در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده تا پلیس با رصد این اطلاعات با خودروهای متخلف برخورد قاطع را انجام دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =