الودگی هوای اصفهان در روزهای قرمز کرونایی

عکس:مجتبی جهان بخش

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: هوای اصفهان شدیدا آلوده است و تمامی مناطق شهر دروضعیت قرمز قراردارند و این روند تا روز یکشنبه ادامه دارد.

ایرج حشمتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: با توجه به ورود سامانه جوی پایدار به منطقه و روند افزایشی غلظت آلاینده‌های جوی طی روز جاری و پیش‌بینی استمرار شرایط مزبور تا ساعات میانی روز یکشنبه ۳۰ آبان ماه ۱۴۰۰، کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوا به ریاست معاون عمرانی استانداری تشکیل و موارد ذیل جهت پیگیری و اجرا مصوب شد.

وی افزود: با توجه به پیش‌بینی هواشناسی استان مبنی بر استمرار شرایط پایداری جو تا روز یکشنبه مقرر گردید بر اساس توصیه‌های دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گروه‌های حساس از جمله کودکان، سالمندان، بیماران قلبی و عروقی از ترددهای غیرضروری در فضای باز به‌ویژه نقاط پرترافیک خودداری کنند.

 مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان اصفهان بیان کرد: مقرر شد پایش واحدهای تولیدی صنعتی و معدنی بالقوه آلاینده تشدید و با واحدهای آلوده‌کننده هوا برخورد قانونی انجام پذیرد.

 وی گفت: همچنین مقرر شد پلیس راهور نسبت به اعمال قانون و برخورد جدی  با خودروها و موتورسیکلت‌های  دودزا و همچنین وسایل نقلیه بدون معاینه فنی اقدام لازم  به عمل آورد. شهرداری اصفهان ضمن نظارت جدی بر نحوه کار اتوبوس‌های شرکت واحد، نسبت به کاهش فعالیت‌های عمرانی توأم با آلودگی و همچنین ممانعت از سوزاندن بقایای گیاهی در پارک‌ها و بوستان‌ها و سوزاندن پسماندهای شهری و صنفی در داخل و پیرامون شهر اقدام لازم را به عمل آورد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =