تیم ملی فوتبال

تیم ملی فوتبال کشورمان در یکی از دیدارهای مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ با نتیجه ۳ بر ۰ از سد سوریه گذشت.

به گزارش خبرنگار ایراسین، در چارچوب مرحله نهایی انتخابی جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر، در دور برگشت تیم ملی فوتبال کشورمان در ورزشگاه ملک‌عبدالله ثانی اردن، میهمان سوریه بود و با نتیجه ۳ بر ۰ به پیروزی رسید.

در نیمه نخست بازیکنان ایران با تمرکز بالا بازی کردند و سعی بر پوشش فضاهای خالی تیم خود داشتند، از طرفی در خط جلو بسیار مطلوب عمل کردند و دقیقه ۳۳ قفل دروازه سوریه توسط سردار آزمون شکسته شد؛ پس از گل برتری ایران، میزبان تمرکز خود را از دست داد و دقیقه ۴۳ گل دوم ایران توسط احسان حاج صفی از روی نقطه پنالتی حاصل شد و شاگردتن اسکوچیچ با برتری ۲ گل به رختکن رفتند.

در ۴۵ دقیقه دوم تیم ملی ایران با برنامه بازی کرد و در حملات نیز خطرناک ظاهر شدند، اما خالد الحجی عثمان گلر سوری‌ها درخشش خوبی داشت و با واکنش‌های خوب مانع به ثمر رسیدن گل سوم ایران شد تا اینکه دقیقه ۸۹ علی قلی‌زاده با یک حرکت انفجاری و تکنیکی گل سوم ایران را به ثمر رساند.

ایران با این پیروزی ۳ بر صفر، ۱۶ امتیازی شد و همچنان صدرنشین بی‌چون و چرای گروه A  است.

ترکیب سوریه: خالد الحجی عثمان، عمرو میدانی، محمد العنز، موید الخولی، فهد الیوسف، ثائر کروما، عمرو جنیات (ریحانیه ۴۶)، احمد الاشقر (محمد المرمور ۷۲)، خالد کرداوغلی (آلباهر ۴۶)، محمود المواس و عمر السومه   سرمربی: نزار محروس

ترکیب ایران: امیر عابدزاده، صادق محرمی، احسان حاج صفی (میلاد سرلک ۶۶)، شجاع خلیل‌زاده، سعید عزت‌الهی (الهیار صیادمنش ۸۰)، امید نورافکن، احمد نورالهی، وحید امیری، محمدحسین کنعانی‌زادگان، علی قلی‌زاده و سردار آزمون (مهدی قایدی ۹۰)    سرمربی: دراگان اسکوچیچ

تیم داوری از چین: ما نینگ، شای زیانگ و کاو یو / داور چهارم: شین ینها وو(چین)

کارت زرد: احمد الاشقر (دقیقه ۳۵)

ایران به جام جهانی نزدیک‌تر شد / سوریه 0 – ایران 3

دقایق حساس:

دقیقه۱۶: شوت آرام محمود المواس در اختیار عابدزاده قرار گرفت.

دقیقه ۱۷: ارسال وحید امیری از سمت چپ با دفع ناقص مدافعان حریف همراه بود و شوت چکشی احمدنوراللهی در برگشت به بیرون رفت.

دقیقه ۲۴: ضربه راه دور امیدنورافکن را خالد عثمان مهار کرد.

*دقیقه ۳۳ گل اول ایران توسط سردار آزمون: پاس عمقی و بلند وحید امیری از زمین ایران، به پشت مدافعان سوریه به سردار آزمون رسید و این بازیکن با یک کنترل زیبا و فرار تند و تیز گل اول بازی را به  ثمر رساند.

دقیقه۳۸: داور برای چک کردن صحنه برخورد توپ امیری به دست سوما از VAR کمک گرفت و در نهایت نقطه پنالتی را به سود ایران اعلام کرد.

*دقیقه ۴۳ گل دوم ایران توسط احسان حاج صفی: احسان حاج صفی پنالتی‌ای که وحید امیری به کمک VAR گرفت را به گل تبدیل کرد.

دقیقه ۴۳: با اشتباه مدافعان ایران فرصتی عالی برای محمود المواس به وجود آمد که شوت محکم او به دیرک افقی ایران برخورد کرد.

دقیقه ۶۳: پاس امیری به آزمون رسید که ضربه سردار از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۷۴: ضربه زیبای احمد نورالهی را عثمان گلر سوریه با کف دست از زیر طاق راهی کرنر کرد.

*دقیقه ۸۹ گل سوم ایران توسط علی قلی‌زاده: حرکت فوق العاده قلی‌زاده از سمت چپ با دریبل‌ها و حرکات تکنیکی او منجر به گل سوم ایران روی حرکت انفرادی وی شد.

ایران به جام جهانی نزدیک‌تر شد / سوریه 0 – ایران 3

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =