• ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵
  • کد خبر: 20240
  • readingTime: ۱ دقیقه
الودگی هوای اصفهان در روزهای قرمز کرونایی

عکس:مجتبی جهان بخش

کارشناس هواشناسی استان اصفهان با اشاره به اینکه شاخص کیفیت هوا در اصفهان ناسالم است،  گفت: از روز سه شنبه سامانه بارش زا در اصفهان مستقر می شود و تا روز چهارشنبه فعال است و بارش برف در شهر اصفهان دور از انتظار نیست.

محمدرضا رفیعی، کارشناس هواشناسی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته دمای شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات به ۱۹ درجه سانتی‌گراد و در سردترین ساعات به یک درجه سانتی‌گراد رسید. طی این مدت زرین‌شهر با دمای ۲۰ درجه سانتی‌گراد و بوئین میاندشت با دمای منفی ۵ درجه سانتی‌گراد سردترین شهر اصفهان بوده است.

وی با اشاره به اینکه شاخص کیفیت هوا در اصفهان ناسالم است، افزود: تا فردا هم جوی نسبتاً پایدار بر استان اصفهان حاکم می‌شود که منجر به پایداری جو و غبارآلودگی، افزایش شاخص آلودگی و کیفیت هوا در کلان‌شهر اصفهان و مناطق صنعتی می‌شود. از اواخر فردا هم شاهد نفوذ سامانه بارش زا از سمت مناطق غربی استان هستیم که این سامانه تا اواخر هفته مهمان استان اصفهان است و بارش باران و برف همراه خواهد بود.

این کارشناس هواشناسی اعلام کرد: اوج سامانه بارش زا از روز سه‌شنبه تا اواسط روز چهارشنبه خواهد بود و شدت بارش‌ها در مناطق غربی استان است و برای دیگر مناطق استان هم شاهد بارش با شدت کمتری خواهیم بود به طوری که در کلان‌شهر اصفهان هم بارش برف دور از انتظار نیست. به شهروندان توصیه می‌شود که در هنگام تردد در محورهای مواصلاتی نکات ایمنی را رعایت کنند و از فعالیت کوه‌نوردی هم اجتناب کنند.

وی با اشاره به افزایش دودرجه‌ای دما تصریح کرد: افزود: دمای شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات به ۱۹ درجه سانتی‌گراد و در سردترین ساعات به ۲ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. خور و بیابانک با دمای ۲۰ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و بوئین میاندشت با منفی ۴ درجه سانتی‌گراد سردترین شهر استان اصفهان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =