• ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۷
  • کد خبر: 20167
  • readingTime: ۱ دقیقه
بورس بازار سرمایه بازار سهام

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (سه‌شنبه؛ ۱۸ آبان) با افزایش ۱۳ هزار و ۲۹۸ واحد معادل ۰.۹۳ درصد به یک میلیون و ۴۴۷ هزار و ۶۷۶ واحد رسید. این در حالی است که وزیر اقتصاد در مجلس برنامه دولت را حمایت از بورس عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (سه‌شنبه؛ ۱۸ آبان) با افزایش ۱۳ هزار و ۲۹۸ واحد معادل ۰.۹۳ درصد به یک میلیون و ۴۴۷ هزار و ۶۷۶ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با رشد ۸۳۰ واحدی معادل ۰.۲۲ درصد به ۳۸۵ هزار و ۷۵۹ واحد افزایش یافت. این در حالی است که وزیر اقتصاد در مجلس برنامه دولت را حمایت از بورس عنوان کرد.

نمادهای پارسان، فملی، شبندر، کچاد، شپنا، شتران و وغدیر بیشترین در شاخص کل بورس (همه مثبت) و نمادهای خودرو، خساپا، شستا، شپنا، برکت، کالا و شبندر بیشترین تراکنش در بازار بورس را به خود اختصاص دادند.

وضعیت در بازار فرابورس هم به تبعیت بازار بورس سبز شد و شاخص کل فرابورس با ۲۲۳ واحد افزایش به ۲۰ هزار و ۵۷۷ واحد رسید.

در بازار فرابورس هم نمادهای آریا، زاگرس، کگهر، غصینو، شاوان، شراز و سمگا بیشترین تاثیر در شاخص (همه مثبت) و نمادهای فرابورس، فجهان، توسن، مدیریت، آریا، کرمان و زاگرس نیز بیشترین تراکنش در این بازار را به خود اختصاص دادند.

نقشه بازار بورس و فرابورس (بازار سهام)

واکنش مثبت بورس به حضور خاندوزی در مجلس

تحلیل بازار بورس

در حالی که به عقیده برخی از کارشناسان بازار سهام از ابتدای این هفته تحت تاثیر جلسه وزیر امور اقتصاد و دارایی مثبت مانده بود، امروز نیز همزمان با حضور خاندوزی در صحن علنی مجلس، بورس سبز به کار خود پایان داد.

ابراهیم سماوی، کارشناس بازار سهام نیز اظهار کرد: در شرایط فعلی نباید انتظار تابلوی تمام سبز رنگ را از بازار داشته باشیم. زیرا هنوز اعتماد از دست رفته بازیابی نشده و ترس بلعیدن نقدینگی توسط دولت، جهت پوشش کسری بودجه وجود دارد.

وی افزود: در صورتی که وزیر محترم به وعده‌هایی که در روز جاری در مورد بورس می‌دهد و همچنین قول‌های های پیش از انتخابات دولت جامه عمل بپوشاند می‌توانیم شاهد ورود نقدینگی مناسبی به بازار باشیم. در غیر این صورت وضعیت روزهای آتی همانند چند هفته اخیر نوسانی و ارزش معاملات پایین خواهد بود. (منبع تحلیل: تجارت نیوز)

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =