آب زاینده رود در گذر از نصف جهان

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مسائل مهم که به جد پیگیر هستیم مدیریت مشارکتی حوضه زاینده رود است به این معنا که تمام ذینفعان بایستی در مدیریت این حوضه سهم داشته باشند.

مهدی طغیانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: حل مشکلاتی مانند زاینده‌رود و آلودگی هوا زمان‌بر است و با برنامه‌ریزی بر اساس مطالعات دانشگاهی راه‌حل‌هایی برای رفع این معضلات در نظر گرفته‌شده است که پیگیر آن هستیم.

وی افزود: یکی از مسائل مهم که به جد پیگیر هستیم؛ مدیریت مشارکتی حوضه زاینده‌رود است. به این معنا که تمام ذینفعان بایستی در مدیریت این حوضه سهم داشته باشند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در گام نخست نیاز است که تغییر پارادیم در اداره و مدیریت رودخانه پذیرفته شود که در عمل گام دشواری است؛ چراکه مدیریت دولتی به تنهایی و با تکیه بر طرح‌های انتقال آب نمی‌تواند مسائل مربوط به حوضه زاینده‌رود را رفع کند.

وی بیان کرد: در گام دوم بایستی مدیریت مشارکتی حوضه زاینده‌رود به شکل دقیق تعریف شود و چگونگی اجرای آن مشخص شود که نیاز به کار کارشناسی است و تمام ذینفعان به نحوی در اداره این حوضه دخیل شوند که به عنوان راه‌کار برون‌رفت این مشکل مؤثر واقع شود.  

طغیانی گفت: اینکه مجموعه حاکمیتی مجاب به اعمال تغییرات در حکمرانی آب شود اقدام سهل ممتنعی است که توسط نمایندگان مردم اصفهان در حال انجام آن هستند. در همین راستا، روز شنبه در دیدار طولانی با رئیس حوضه آبریز زاینده‌رود، نمایندگانی از صنف کشاورزی و شرکت آب منطقه‌ای برگزار کردیم و مقرر شد برای تخصیص آب در سال زراعی جدید از تمام ذینفعان زاینده‌رود مطابق با سازوکار تعاملی بهره‌جوییم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =