• ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۱
  • کد خبر: 17453
  • readingTime: ۳ دقیقه
مهدی طغیانی نماینده اصفهان در مجلس

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه و وزارت امور اقتصادی و دارایی سه ضلع هرم اقتصادی کشور را تشکیل می دهد و از خاندوزی مطمئن هستم، شناختی از میرکاظمی در حوزه اقتصاد ندارم و رئیس بانک مرکزی هم هنوز معرفی نشده است. اما در مجموع به وزرای پیشنهادی رئیس جمهور خوشبینم و اگر چند گزینه محدود پیشنهادی وزرات، ترمیم شوند آینده اقتصادی کشور امیدبخش است.

مهدی طغیانی در گفت وگو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه و وزارت امور اقتصادی و دارایی، در راهبرد اقتصاد کلان دولت سیزدهم نقش آفرینی می کنند که فقط وزرات امور اقتصادی و دارایی نیازمند رای اعتماد مجلس یازدهم است.

در موضوعات اقتصادی شناختی از میرکاظمی نداریم

وی افزود: برای مدیریت سازمان برنامه و بودجه، مسعود میرکاظمی معرفی شده است که چهره شناخته شده ای است. میرکاظمی در دولت نهم وزیر نفت بوده و ریاست سازمان اوپک را در سال ۲۰۱۱ در کارنامه حرفه ای خود دارد و با مسائل اجرایی آشناست اما در موضوعات اقتصادی شناختی از ایشان نداریم چراکه در اقتصاد کلان سیاست گذاری های بودجه ای نقش آفرینی می کند و حتی ایشان در همین خصوص، یک جلسه هم برگزار نکرده که سیاست های ایشان را در این زمینه بدانیم.

به خاندوزی خوشبین هستم / جز وزرای موفق دولت سیزدهم خواهد شد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در مورد وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی اینگونه توضیح داد: سید احسان خاندوزی در دوره یازدهم نائب رئیس کمیسیون اقتصادی است و از زمان دانشجویی ایشان را می شناسم و در دوسال اخیر هم همکار هستیم و حتی در دورانی که در مرکز پژوهش های اقتصادی مجلس حضور داشت همکاری داشتیم. ۱۵۰ گزارش نظارتی در مرکز پژوهش های اقتصادی مجلس را به ثمر رسانده و عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی است و تنها مساله وی عدم تجربه اجرایی در دولت است.

وی افزود: خاندوزی به مباحث اقتصادی اشراف دارد و صاحب دید منطقی و معقول نسبت به مسائل اقتصادی است و وزنه تعادل بخشی در نگاه های اقتصادی دولت سیزدهم محسوب می شود. امیدوارم تحرک و جوانی و بهره گیری از نیروهای پرتجربه در سمت معاونین بتواند کمبود تجربه اجرایی در سطح دولت را جبران کند. من به خاندوزی خوشبین هستم و جز وزرای موفق دولت سیزدهم خواهد شد و نتایج تلاشهای ایشان در سطح جامعه قابل دفاع می شود.

خاندوزی، دولت گرا نیست که بخواهد از قیمت گذاری دستوری دفاع کند

طغیانی با اشاره به اینکه در کشور ما پیروی از دیدگاه و مکتب خالص اقتصادی وجود ندارد، گفت: معمولا ملقمه ای از اندیشه های اقتصادی در ذهن مسئولان اقتصادی کشور است و به نظرم دنبال مکاتب در اقتصاد ایران گشتن خطاست! خیلی به ندرت با اساتیدی مواجه شدم که چارچوب فکری آنها متناسب با مکتب اقتصادی خاصی است. با این حال خاندوزی، دولت گرا نیست که بخواهد از قیمت گذاری دستوری دفاع کند و از نقش پررنگ دولت در اقتصاد حمایت نمی کند و صاحب تفکرات منطقی است.

وزیر پیشنهادی نیرو را نمی پسندم

وی به وزیر پیشنهادی برای وزارت نیرو هم اشاره ای کرد و گفت: به نظر می رسد که با این مسائل عدیده آب و برق، علی اکبر محرابیان نمی تواند گزینه مناسبی برای وزارت نیرو باشد و باید منتظر برنامه های ایشان باشیم و سپس تصمیم گیری کنیم.

 فاطمی امین مسائل وزارت صمت را می شناسد و صاحب ایده است

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در مورد وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت گفت: مکالمه کوتاهی با سیدرضا فاطمی امین داشتم. ایشان هم سوابق اجرایی در وزارت صمت داشته است. به نظر می رسد او مسائل وزارت صمت را می شناسد و صاحب ایده است و گزینه مناسبی است.

مدیریت ساداتی نژاد می تواند جبران کمبود تجربه اش شود

وی به سید جواد ساداتی نژاد به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت جهاد کشاورزی هم اشاره ای کرد وگفت: ایشان از همکاران ما در مجلس یازدهم هستند و شناخت نسبی از او دارم؛ با توجه به اینکه ریاست کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی را برعهده داشته و در تعامل با دولت بوده، به نظر می آید که به شناخت خوبی دست یافته است و شاید بتواند با مدیریتی که دارد جبران کمبود تجربه در سطوح اجرایی اش شود.

شناختی از اوجی ندارم

طغیانی گفت: گزینه پیشنهادی وزارت نفت را نمی شناسم و منتظر می مانم که در هفته جاری با حضور ایشان در کمیسیون به شناخت دست یابم.

آینده اقتصادی کشور امیدبخش است

به گفته عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، دولت سیزدهم با تکیه بر جوان گرایی نیروهای پرکار، متعهد و خوشنام را برای وزارت معرفی کرده است. وی افزود: در مجموع به وزرای پیشنهادی رئیس جمهور خوشبینم و اگر چند گزینه محدود پیشنهادی وزرات، ترمیم شوند آینده اقتصادی کشور امیدبخش است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =