• ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۶
  • کد خبر: 20141
  • readingTime: ۱ دقیقه
نفت

قیمت نفت امروز به دنبال انتشار گزارش‌های مختلف با محور رشد اقتصاد جهانی و به دنبال آن چشم انداز تقاضای انرژی، افزایش یافت. به علاوه شرکت نفتی آرامکو، تولیدکننده دولتی عربستان سعودی، نیز قیمت رسمی فروش نفت خام خود را افزایش داد.

به گزارش خبرنگار ایراسین و به نقل از رویترز، قیمت نفت امروز به دنبال انتشار گزارش‌های مختلف با محور رشد اقتصاد جهانی و به دنبال آن چشم انداز تقاضای انرژی، افزایش یافت. به علاوه شرکت نفتی آرامکو، تولیدکننده دولتی عربستان سعودی، نیز قیمت رسمی فروش نفت خام خود را افزایش داد.

قیمت نفت برنت پس از کاهش نزدیک به ۲ درصدی در هفته گذشته، با ۸۶ سنت معادل یک درصد افزایش به ۸۳ دلار و ۶۰ سنت در هر بشکه رسید. قیمت نفت آمریکا نیز با ۸۹ سنت یا ۱.۱ درصد افزایش به ۸۲.۱۶ دلار رسید که تا جمعه تقریبا ۳ درصد کاهش داشت.

جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده روز شنبه از تصویب لایحه زیرساختی یک تریلیون دلاری توسط کنگره استقبال کرد که ممکن است رشد و تقاضا برای سوخت را افزایش دهد.

همچنین گزارشات نشان می‌دهد رشد صادرات چین در ماه اکتبر کاهش یافت اما به دلیل افزایش تقاضای جهانی در آستانه فصل‌های تعطیلات زمستانی و بهبود زنجیره‌های تامین آسیب دیده از ویروس کرونا، پیش‌بینی‌ها را کاهش داد.

آوتار ساندو، مدیر ارشد کالا در شرکت فیلیپ فیوچرز در سنگاپور، گفت: «ما می‌توانیم انتظار داشته باشیم که رشد کلی تولید ناخالص داخلی جهانی تقاضای انرژی را کاهش دهد.

عربستان سعودی اواخر روز جمعه قیمت نفت خام خود را برای مشتریان آسیایی در ماه دسامبر افزایش داد که فراتر از انتظارات بازار بود.

شرکت تحقیقاتی ANZ نیز در یادداشتی اعلام کرد:« اقدام آرامکو نشان می‌دهد تقاضا همچنان قوی است زیرا تولیدکننده اوپک و سایر صادرکنندگان بزرگ نفت کنترل عرضه را حفظ می‌کنند.»

به علاوه به نظر می‌رسد تقاضا برای سوخت جت افزایش خواهد یافت زیرا دولت‌های بیشتری سفر هوایی را با کاهش محدودیت‌ها برای ویروس کرونا آسان‌تر می‌کنند.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش مانند روسیه (اوپک پلاس) هفته گذشته توافق کردند که به برنامه خود برای افزایش تولید نفت به میزان ۴۰۰ هزار بشکه در روز از دسامبر پایبند باشند.

بایدن پیشتر از اوپک پلاس خواسته بود که نفت خام بیشتری تولید کند تا از افزایش قیمت‌ها جلوگیری شود اما روز شنبه اعلام کرد که دولت او «ابزارهای دیگری» برای مقابله با افزایش قیمت نفت دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =