واکسن

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: تاکنون ۷۲ درصد جمعیت استان اصفهان دز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند و  هنوز تزریق دز سوم واکسن کرونا برای جمعیت بالای ۶۰ سال اجراء نشده است.

پژمان عقدک در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: از ظهر گذشته تاکنون ۹۰ بیمار مبتلا به کرونا در اصفهان شناسایی‌شده است که از این تعداد ۱۴۱ نفر در مراکز درمانی بستری‌شده است.

وی افزود: در حال حاضر نیز یک هزار و ۳۸ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بستری هستند که ۱۹۷ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار گرفته‌اند.همچنین طی ۲۴ ساعت اخیر نیز ۱۷۸ بیمار بهبود یافته کرونا از مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ترخیص شده‌اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه کل موارد فوت‌شده ناشی از کرونا اعم از فوت قطعی و مشکوک به این بیماری طی ۲۴ ساعت اخیر ۹ نفر بوده است، تصریح کرد: از ابتدای پاندمی کرونا تاکنون یک میلیون و ۲۰۰ هزار و ۱۳۰ بیمار قطعی و مشکوک کرونا به مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مراجعه کردند که از این تعداد ۴۱۹ هزار و ۳۱۵ نفر بیمار قطعی مبتلا به کرونا بوده‌اند.

وی اضافه کرد: از ابتدای آغاز این پاندمی ۱۶ هزار و ۶۵۱ بیمار مشکوک و قطعی مبتلا به کرونا در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان جان خود را از دست دادند که ۱۷۸ هزار و ۴۵۴نفر از آن‌ها دارای تست مثبت کرونا بوده‌اند.

عقدک بیان کرد: تاکنون ۷۲ درصد جامعه دز اول و ۵۰ درصد هم دز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و ذخیره واکسن استان اصفهان در وضعیت مطلوب است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه هنوز دز سوم برای جمعیت بالای ۶۰ سال اجرا نشده است، خاطرنشان کرد: هنوز علائمی دال بر اینکه استان اصفهان درگیر پیک ششم باشد نداریم فقط شهرستان مبارکه به وضعیت قرمز رسیده است که بازگشایی مدارس را در این شهرستان نخواهیم داشت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =