کرونا

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در حال حاضر به ۸ هزار و ۳۱۹ هزار دز سوم به کادر درمان تزریق شده است و تزریق دز سوم به سالمندان و بیماران زمینه ای اطلاع رسانی می شود.

پژمان عقدک در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: از دیروز تاکنون ۳۸۲ بیمار مبتلا به کرونا در اصفهان شناسایی شده است که از این تعداد ۱۷۴ نفر در مراکز درمانی بستری شده است.

وی افزود: در حال حاضر نیز یک هزار بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بستری هستند که ۱۷۴ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار گرفته‌اند.همچنین طی ۲۴ ساعت اخیر نیز ۲۰۷ بیمار بهبود یافته کرونا از مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ترخیص شده‌اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه کل موارد فوت شده ناشی از کرونا اعم از فوت قطعی و مشکوک به این بیماری طی ۲۴ ساعت اخیر ۱۱ نفر بوده است، تصریح کرد: از ابتدای پاندمی کرونا تا کنون یک میلیون و ۲۰۲ هزار و ۲۲۰ بیمار قطعی و مشکوک کرونا به مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مراجعه کردند که از این تعداد ۴۱۹ هزار و ۶۹۷ نفر بیمار قطعی مبتلا به کرونا بوده‌اند.

وی اضافه کرد: از ابتدای آغاز این پاندمی ۱۶ هزار و ۶۷۱ بیمار مشکوک و قطعی مبتلا به کرونا در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان جان خود را از دست دادند که ۱۲۰ هزار و ۲۶ نفر از آنها دارای تست مثبت کرونا بوده‌اند.

عقدک در ادامه با اشاره به دریافت واکسن در استان اصفهان گفت: تاکنون در استان اصفهان بالغ بر ۵ میلیون و ۵۸۸ هزار و ۷۴۶ دز واکسن کرونا تزریق شده است که به ترتیب ۳ میلیون و ۲۰۷ هزار و ۲۵۶ دز اول و ۲ میلیون و ۳۷۲ هزار و ۹۵۷ دز دوم واکسن و ۸ هزار و ۳۱۹ هزار دز سوم به کادر درمان تزریق شده است.

وی بیان کرد: تاکنون  ۷۳.۰۶درصد جامعه دز اول و۵۴.۴۶ درصد هم دز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند و به ۶۵.۲۲ درصد دانش آموزان هم دز نخست و ۳۳.۰۷ درصد هم دز دوم واکسن کرونا تزریق شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به جدیدترین رنگ بندی اعلام شده از سوی وزرات بهداشت در زمینه شیوع کرونا هم اشاره ای کرد وگفت: در حال حاضر تنها شهرستان مبارکه در وضعیت قرمز قرار دارد و مدارس مقطع متوسطه دوم در این شهرستان به صورت حضوری بازگشایی نشده است.  

وی گفت: در حال حاضر متناسب با رده بندی و فراخوان اعلام شده توسط وزارت بهداست و درمان تزریق دز سوم واکسن کرونا به کادر بهداشت و درمان انجام می شود و به تدریج با اطلاع رسانی انجام شده واکسیناسیون سالمندان، بیماران زمینه ای در دستور کار قرار می گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =