• ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۶
  • کد خبر: 20042
  • readingTime: ۱ دقیقه
بورس بازار سرمایه بازار سهام

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (چهارشنبه؛ ۱۲ آبان) با افزایش ۲۲ هزار و ۳۴۹ واحدی معادل ۱.۶۲ درصد به یک میلیون و ۳۹۸ هزار و ۴۴۱ واحد رسید. بدین ترتیب بازار سهام در آخرین روز معاملاتی هفته، برای سومین روز متوالی مثبت شد.

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (چهارشنبه؛ ۱۲ آبان) با افزایش ۲۲ هزار و ۳۴۹ واحدی معادل ۱.۶۲ درصد به یک میلیون و ۳۹۸ هزار و ۴۴۱ واحد رسید. شاخص کل هم وزن هم با ۷۷۲۴ واحد افزایش معادل ۲.۱۱ درصد به ۳۷۴ هزار و ۳۵۰ واحد رسید.

در این میان نمادهای فولاد، کچاد، شپدیس، پارسان، فملی، نوری و خودرو بیشترین تاثیر در شاخص (همه مثبت) و نمادهای فولاد، فسبزوار، شپنا، لپارس، شبندر، کدما و فملی نیز بیشترین تراکنش را در این بازار به ثبت رساندند. 

بازار فرابورس هم به تبعیت از بازار بورس روند رو به رشدی را تجربه کرد. شاخص کل فرابورس با ۳۱۰ واحد رشد به 19 هزار و 853 واحد رسید.

در این بازار نیز نمادهای کگهر، آریا، هرمز، زاگرس، شگویا، ذوب و صبا بیشترین تاثیر در شاخص و نمادهای فرابورس، فجهان، مدیریت، کرمان، توسن، وگستر و ذوب نیز بیشترین تراکنش را به خود اختصاص دادند.

نقشه بازار بورس و فرابورس (بازار سهام)

رشد شاخص کل بورس برای سومین روز متوالی

تحلیل بازار بورس

بازار سهام امروز علی رغم روند ابتدایی هفته جاری، سومین روز متوالی سبز خود را پشت سر گذراند. مهمترین علت رشد بازار از دید کارشناسان، اجماع دولت برای حمایت بازار سهام و نتیجه جلسه اخیر وزیر اقتصاد با حقوقی‌های بزرگ بازار سرمایه است.

بازار بورس بر همین اساس می‌تواند هفته آینده را نیز در مجموع مثبت سپری کند. با توجه به افزایش قیمت دلار در بازار و عزم دولت برای حمایت بازار سرمایه نظیر آنچه رئیس جمهور برای تامین مالی صندوق تثبیت بازار سرمایه از محل صندوق توسعه ملی عنوان کرد، می‌تواند در مجموع روند صعودی را تا پایان سال داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =