کرونا

کارگروه پیشگیری و بهداشت ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: روند افزایشی کرونا در دو هفته اخیر نشان می دهد که وارد پیک ششم کرونا شده ایم اما اینکه تاکجا تداوم داشته باشد، مشخص نیست و به نظر می رسد هنوز سوش دلتا عامل این پیک است.

حمید سوری، رئیس کارگروه پیشگیری و بهداشت ستاد ملی مقابله با کرونا در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین گفت: روند افزایشی کرونا در دو هفته اخیر نشان می دهد که وارد پیک ششم کرونا شده ایم اما اینکه تاکجا تداوم داشته باشد، مشخص نیست.

وی با تاکید بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی مثل ماسک زدن، رعایت فاصله گذاری اجتماعی تصریح کرد: متوسط تعداد موارد پیامد از کرونا ملاک ما برای ورود به پیک های کرونایی است که متاسفانه شواهد در ۲۲ شهر کشور نشان می دهدکه وارد پیک ششم شده ایم.

این اپیدمیولوژیست اذعان داشت: نیاز است که کانون های طغیان کرونا درکشورشناسایی شود که وظیفه تیم واکنش سریع وزارت بهداشت است که متاسفانه منحل شده است و ازسوی دیگر با پیش بینی مولفه هایی که باعث طغیان کرونا درکشور شده است مانند افزایش رعایت دستورالعمل های بهداشتی، شناسایی گروه های پرخطر را در دستورکار قرار دهیم.

رئیس کارگروه پیشگیری و بهداشت ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید کرد: مردم بایستی بدانند وقتی به صورت متعدد پیک را پشت سر می گذرانیم به این معنا است که هنوز فاصله طولانی تا رسیدن به شرایط عادی وجود دارد و در رعایت دستورالعمل های بهداشتی و واکسیناسیون اقدام کنند.

سوری افزود: به لحاظ تئوری برای اینکه بتوانیم مدعی شویم که ایمنی نسبی در جامعه ایجاد شده و چرخش ویروس به حداقل رسیده است، باید بیش از ۸۰ درصد جامعه ایمن شوند که متاسفانه هنوز ۴۰ درصد جامعه واکسینه شدند و هنوز برای انجام سفر و بازگشایی مدارس زود است.

وی گفت: به نظر می رسد هنوز سوش دلتا عامل موج ششم کرونا در کشور است. عامل بیماری‌زا یا ویروس، رفتار و شیوه زندگی و نحوه مدیریت ما، سه مؤلفه اصلی در ایجاد ایمنی هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =