• ۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
  • کد خبر: 19794
  • readingTime: ۲ دقیقه
ورزشگاه نقش جهان

اگر بخواهیم یک تعریف بسیار مختصری از مسئولیت اجتماعی یا CSR ا(Corporate Social Responsibility) ارائه دهیم، باید بگوییم: مسئولیت اجتماعی شرکتی مجموعه وظایف و تعهداتی است که شرکت باید در جهت حفظ، مراقبت و کمک به جامعه‌ای که در آن فعالیت می‌کند، انجام دهد.

مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها در پیوند با مسئولیت شرکت در برابر جامعه، انسان‌ها و محیطی است که شرکت در آن فعالیت می‌کند و این مسئولیت از جستارهای اقتصادی و مالی فراتر می‌رود. مسئولیت اجتماعی شرکت در تعریفی روشن‌تر این‌گونه تعریف شده است: فعالیت‌هایی است که پیش‌برنده سود و منفعت اجتماعی بوده و فراتر از منافع سازمان و آن چیزی است که قانون بایسته می‌دارد.
در کل اگرچه تعاریف متنوعی درباره مسئولیت اجتماعی ارائه می‌شود، اما این موضوع که شرکت در کنار سودآوری، مسئولیت‌ها و تعهدات اجتماعی نیز دارد، به شکل گسترده‌ای پذیرفته شده است.
 شرکت فولاد مبارکه در دوره‌های مختلف همواره خود را ملزم به رعایت مسئولیت‌های اجتماعی و گام برداشتن در این مسیر دانسته است. یکی از بخش‌های مهمی که این کارخانه بزرگ از ابتدا وارد آن شده و در سال‌های اخیر فعالیت‌های مربوط به آن شدت نیز گرفته است، ایفای مسئولیت‌های اجتماعی در حوزه‌های عمرانی، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی است. فولاد مبارکه در طول سال‌های گذشته نقش‌آفرینی در این راستا را جزئی از وظایف اصلی خود می‌داند و نه یک بحث جانبی و فرعی.
آزادی ۱۲۰۰ زندانی مالی در یک دهه اخیر، فراهم آوردن شرایط تحصیل برای دانش‌آموزان بی‌بضاعت، کمک به تکمیل مصلی، کمک به تکمیل طرح‌های عمرانی در شهرهای مبارکه، مجلسی و...، تکمیل ورزشگاه نقش‌جهان و تأمین رایگان ۲۳ هزار تن اکسیژن بیمارستان‌های درگیر کرونا بخشی از این اقدامات در سال‌های اخیر دلیلی بر این مدعا هستند که فولاد مبارکه قدم برداشتن در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی را بسیار جدی دنبال کرده است. اقداماتی که منجر به دریافت نشان عالی مسئولیت‌های اجتماعی و نشان سفیر و مروج مسئولیت‌های اجتماعی در جشنواره روابط عمومی و مسئولیت‌های اجتماعی شد.
همین رویکرد شرکت فولاد مبارکه و نگاه جدی به حوزه مسئولیت‌های اجتماعی باعث بیشتر شدن درخواست‌های مجموعه‌های مختلف حقیقی و حقوقی از فولاد مبارکه شده است؛ مسئله‌ای که هم نشان از تأثیر فعالیت فولاد مبارکه در این حوزه دارد و هم نشان می‌دهد به‌ دقت‌نظر و برنامه‌ریزی دقیق‌تری برای ادامه راه نیاز است.
با تغییر مدیریت کلان فولاد مبارکه، تأکید همچنان بر ادامه حرکت در این مسیر و البته هدفمند کردن آن است و هدفمند کردن اقدامات فولاد مبارکه در حوزه توسعه و تکامل منطقه‌ای و مشارکت در توسعه متوازن منطقه پیرامون این شرکت  دو رویکرد در دوران جدید مدیریتی فولاد مبارکه خواهد بود. بر همین مبنا امید و همت مجموعه فولاد مبارکه بر آن است تا اقدامات انجام‌شده در زمینه مسئولیت‌های اجتماعی را در حوزه‌های عمرانی، ورزشی، فرهنگی و اجتماعی با این نگاه، هدفمندتر و مؤثرتر از گذشته ادامه دهد.

هادی نباتی نژاد - مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =