مدارس

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: ۳۳۰ هزار نفر از دانش آموزان معادل ۷۵ درصد جمعیت هدف، در اصفهان با واکسن سینوفارم نسبت به کرونا واکسینه شدند و برآوردها این است که در اواخر آبان و آذرماه مدارس برای مقاطع متوسطه اول و دوم بازگشایی شود.

آذر کیوان امیرپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین در خصوص روند واکسیناسیون دانش آموزان اظهار داشت: واکسیناسیون دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال در سطح استان اصفهان در حال انجام است و تا روز گذشته از حدود ۳۹۰ هزار دانش‌آموز مقاطع متوسطه اول و دوم در اصفهان، ۳۳۰ هزار نفر معادل  ۷۵ درصد از دانش آموزان واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

وی افزود: برای دانش آموزان ۶ تا ۱۲سال فعلاً طرح واکسیناسیون مطرح نبوده و تصمیم نهایی به تصمیم وزارت بهداشت و مطالعات جهانی بستگی دارد. بنابراین برای بازگشایی مدارس ابتدایی تصمیمی اتخاذ نشده است.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد: خوشبختانه با آگاهی‌رسانی مدارس، والدین برای واکسیناسیون دانش آموزان ترغیب شدند و این روند در بین دانش آموزان اصفهانی تسریع شده است. امیدواریم تا دو هفته آینده ۸۵ درصد جامعه دانش آموزان بین ۱۲ تا ۱۸ سال واکسینه شوند.

امیرپور با بیان اینکه تنها واکسن دریافت شده توسط دانش آموزان در اصفهان سینوفارم است، گفت: طبق آخرین مصوبه ستاد ملی کرونا بازگشایی مقطع دوم متوسطه در نیمه دوم آبان ماه و مقطع اول متوسطه هم در نیمه اول آذرماه و بر اساس رفتار کرونا در آن زمان، به صورت ترکیبی خواهد بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =