نفت

قیمت نفت امروز (دوشنبه؛ ۲۶ مهر) به بالاترین سطح خود از اکتبر ۲۰۱۸ تاکنون رسید.

به گزارش خبرنگار ایراسین، به نقل از سی.ان.بی.سی، قیمت نفت روز دوشنبه به بالاترین حد خود در چند سال اخیر رسید. علت این افزایش قیمت بهبود مستمر تقاضا و همچنین عادت بیشتر تولیدکنندگان برق برای استفاده از نفت کوره و گازوئیل به‌جای گاز گران‌قیمت و زغال‌سنگ است.

قیمت نفت در معاملات آتی نفت برنت امروز با ۸۷ سنت معادل یک درصد افزایش به ۸۵.۷۳ دلار در هر بشکه رسید که بالاترین قیمت از اکتبر ۲۰۱۸ به شمار می‌رود. قیمت هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز (WTI) با ۱.۱۲ دلار یا ۱.۴ درصد افزایش به ۸۳.۴۰ دلار در هر بشکه رسید که بالاترین میزان از اکتبر ۲۰۱۴ محسوب می‌شود. این در حالی است که هر دو شاخص نفتی در هفته گذشته حداقل رشد ۳ درصدی را تجربه کردند.

تحلیلگران بانک ANZ در یادداشتی نوشتند:« کاهش محدودیت‌ها در سراسر جهان به احتمال زیاد به بهبود مصرف سوخت کمک می‌کند. بازار سوخت جت با انتشار اخباری مبنی بر باز شدن مرزهای ایالات‌متحده در ماه آینده توسط مسافران خارجی واکسینه شد. اقدامات مشابهی در استرالیا و سراسر آسیا به دنبال داشت. تغییر گاز به نفت برای تولید برق تنها می‌تواند تقاضا را تا ۴۵۰ هزار بشکه در روز در سه‌ماهه چهارم افزایش دهد.»

با این وجود، عرضه نفت می‌تواند از سمت ایالات‌متحده افزایش یابد؛ جایی که شرکت‌های فعال در حوزه انرژی هفته گذشته سکوهای نفت و گاز طبیعی خود را برای ششمین هفته متوالی اضافه کردند. افزایش قیمت نفت باعث شد تا حفاری نفت افزایش یابد.

شرکت خدمات انرژی بیکر هیوز هفته گذشته اعلام کرد که تعداد دکل‌های نفت و گاز ایالات‌متحده که اولین شاخص تولید آینده نفت است، در هفته منتهی به ۱۵ اکتبر ۱۰ به ۵۴۳ دکل افزایش یافت که بالاترین تعداد از آوریل ۲۰۲۰ (فروردین ۱۳۹۹) محسوب می‌شود.

اقتصاد چین در سه‌ماهه سوم به احتمال زیاد با کندترین سرعت در یک سال گذشته رشد کرده که ناشی از کمبود برق، تنگناهای عرضه و شیوع پراکنده کرونا است. دومین مصرف‌کننده بزرگ نفت در جهان دسته جدیدی از سهمیه واردات نفت را برای پالایشگاه‌های مستقل برای سال ۲۰۲۱ صادر کرد که نشان می‌دهد مجموع کمک‌های سالانه کمتر از سال گذشته بوده است. اولین کاهش مجوز واردات از زمان ورود این شرکت‌ها به بازار در سال ۲۰۱۵ بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =