• ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۳
  • کد خبر: 19647
  • readingTime: ۱ دقیقه
بورس بازار سرمایه بازار سهام

شاخص کل بورس اوراق بهادار امروز با ۱۳۹۸ واحد ریزش به یک میلیون و ۴۳۶ هزار و ۶۷ واحد رسید. این در حالی است که در ابتدای معاملات روند بازار صعودی بود.

به گزارش خبرنگار ایراسین، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (یکشنبه؛ ۲۵ مهر) اگرچه در ابتدای معاملات روند صعودی به خود گرفت و تا یک میلیون و ۴۵۵ هزار و ۱۰۰ واحد نیز رشد کرد اما در ادامه با چرخش ۱۸۰ درجه‌ای روند نزولی در پیش گرفت و با کاهش ۱۳۹۸ واحدی معادل ۰.۱ درصد به کار خود پایان داد. بر این این اساس شاخص کل بورس در انتهای معاملات به یک میلیون و ۴۳۶ هزار و ۶۷ واحد رسید.

شاخص کل هم وزن اما ریزش به مراتب سنگین‌تری را نسبت به شاخص کل سپری کرد و با ریزش ۳۸۶۸ واحدی معادل یک درصد به ۳۹۸ هزار و ۳۰۲ واحد رسید. این در حالی است که مجموع روند حرکت قیمت سهام ۳۰ و ۵۰ برتر بورس مثبت بود اما به دلیل رشد بسیار اندک می‌توان آن را معادل صفر در نظر گرفت.

حجم معاملات بازار بورس امروز به ۵۸۹۰ میلیون سهم و ارزش معاملات به ۴۴ هزار و و ۵۸ میلیارد ریال رسید.

کاهش ارزش سهام در بازار فرابورس

شاخص کل فرابورس هم امروز به تبعیت از بازار بورس روند منفی را پشت سر گذاشت و با ۰.۷ درصد کاهش نسبت به روز گذشته به ۲۰ هزار و ۴۱۳ واحد رسید.

ارزش کل معاملات خرد در بورس و فرابورس به پنج هزار و ۶۰ میلیارد تومان رسید. همچنین در بازار امروز سهام، ۶۶ نماد بیش از سه درصد رشد کردند و ۳۳۳ نماد بیش از سه درصد کاهش یافتند.

تحلیل امروز بازار بورس

ایمان رئیسی، کارشناس بازار سهام درباره روند فعلی بازار سهام می‌گوید: بورس هزار دلیل برای رشد و دلایل انگشت شماری برای افت دارد. فروش اوراق دولتی و صحبت‌های پیرامون مذاکرات را می‌توان به عنوان هیجان‌های منفی برای کاهش شاخص نام برد.

نقشه بازار بورس و فرابورس (سهام)

علت کاهش شاخص کل بورس در معاملات امروز چیست؟

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =