وام ازدواج

‌دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی با بیان این که سالانه ۹۴ درصد متقاضیان وام ازدواج که در سامانه بانک مرکزی ثبت نام کرده‌اند، وام ازدواج خود را دریافت می‌کنند، گفت: در سال گذشته ۷۴۱ هزار نفر و در ۵ ماه نخست سال جاری نیز ۲۰۰ هزار نفر وام ازدواج خود را دریافت کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، علیرضا قیطاسی در گفتگو با شبکه خبر پیرامون آخرین وضعیت پرداخت وام ازدواج اظهار کرد: در سال گذشته بر اساس سامانه بانک مرکزی که زوجین باید برای دریافت وام در آن ثبت نام کنند، حدود ۷۸۸ هزار نفر ثبت نام کردند که از این تعداد، ۷۴۱ هزار نفر (بیش از ۹۴ درصد) وام ازدواج خود را دریافت کردند.

وی افزود: ۴۷ و ۷۰۰ نفر از زوجینی که شرایط دریافت وام ازدواج را داشتند و در سال گذشته موفق به دریافت این وام نشده بودند که در سال جاری وام خود را دریافت کردند.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی درباره سال جاری اظهار کرد: تا پایان سال جاری حدود ۳۶۰ هزار نفر تا پایان مردادماه ثبت نام کردند که بیش از ۲۰۰ هزار نفر تسهیلات خود را دریافت کردند. به طور کلی روال به این صورت است که افراد برای دریافت وام ازدواج خود ابتدا باید در سامانه بانک مرکزی ازدواج کنند و پس از اینکه بانک آن‌ها مشخص شد، به بانک مربوطه مراجعه کرده و با ارائه مدارک هویتی وام خود را دریافت می‌کند.

سالانه بیش از ۹۴ متقاضیان وام ازدواج می‌گیرند

قیطاسی گفت: سالانه بیش از ۹۴ درصد مزدوجین ثبت نام شده، وام خود را دریافت می‌کنند.

پیشتر آماری مبنی بر ارائه وام ازدواج ۷۳۵ هزار نفر معادل ۶۵ درصد از زوجین (یک میلیون و ۱۱۰ هزار نفر) منتشر شده بود که دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی در واکنش به آن گفت: شاید این آمار تعداد کل افراد ازدواج کرده‌ها باشد اما کسانی که درخواست وام ازدواج دارند باید در سامانه بانک مرکزی ثبت کنند که آمار آن اعلام شد.

وی خاطرنشان کرد: مقایسه آمار کل افراد ازدواج کرده با تعداد افرادی که وام ازدواج دریافت کرده‌اند صحیح نیست، باید در مقایسه با ثبت نام کنندگان در سایت بانک مرکزی باشد.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی درباره ضامن هم گفت: بر اساس قانون بودجه سال جاری که در ابتدای سال بر اساس بند الف تبصره ۱۶ قانون به بانک‌ها ابلاع شده این مسئله مشخص شده است. بر این اساس سقف وام ازدواج ۷۰ میلیون تومان است که برای زوج‌های زیر ۲۵ و زوجه زیر ۲۳ سال به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش می‌یابد.

قیطاسی گفت: مدت بازپرداخت هم بر اساس این قانون ۱۰ سال تعیین شده است. البته اگر مدت بازپرداخت این وام کمتر از ۱۰ سال باشد با شرایطی که حداکثر زمان لحاظ شده باشد، مبلغ اقساط پرداختی متفاوت است.

«یارانه» به تناسب ارزش برای ضمانت وام بانکی قابل قبول است

وی ادامه داد: یارانه‌های ارائه شده به عنوان تضمین تنها به اندازه ارزش یارانه قابل قبول است. البته بحث اعتبارسنجی مشتریان از گذشته در بانک‌ها وجود داشته و بر اساس سنجش اعتبار مشتری به آن‌ها وام پرداخت می‌کنند.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی درباره مدت زمان دریافت وام توسط زوجین نیز گفت: از زمانی که شعبه دریافت وام ازدواج زوجین مشخص می‌شود، تقریبا دو هفته طول می‌کشد تا وام خود را دریافت کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =