اصغر زارع

سرهنگ اصغر زارع گفت: به ازای هر نفر که در تصادفات فوت می‌کند، ۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به کشور خسارت وارد می‌شود و این جدا از صدمات روحی است که به خانواده‌ها وارد می‌شود و قابل محاسبه نیست.

به گزارش خبرنگار ایراسین، اصغر زارع، رئیس پلیس‌ راه استان اصفهان، در همایش تجلیل از نمونه‌های ترافیکی استان اصفهان که امروز (پنجشنبه، ۲۲ مهرماه) برگزار شد، با بیان این که در حال حاضر حدود ۵۰ میلیون نفر در کشور گواهی‌نامه راهنمایی و رانندگی دارند، اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار، در تصادفات رانندگی، ۳۵ درصد بانوان و ۶۵ درصد آقایان به عنوان مقصر شناخته شده‌اند.

وی افزود: به ازای هر نفر که در تصادفات فوت می‌کند، ۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به کشور خسارت وارد می‌شود و این جدا از صدمات روحی است که به خانواده‌ها وارد می‌شود و قابل محاسبه نیست.

رئیس پلیس‌راه استان اصفهان گفت: در هر دو ساعت در ایران ۴ نفر جان خود را در تصادفات از دست می‌دهند و ۸۰ نفر مجروح می‌شوند که از این تعداد،متأسفانه ۲۰ نفر به طور دائمی قطع نخاع می‌شوند.

زارع ادامه داد: در استان اصفهان نیز روزانه ۳ نفر جان خود را بر اثر تصادفات رانندگی از دست می‌دهند و به طور متوسط ۸۰ نفر مجروح می‌شوند؛باید توجه داشت که ۳۰ دستگاه اجرایی در کشور، در کاهش آمار تصادفات رانندگی مسئولیت دارند که باید نقش خود را در این راستا ایفا کنند.

وی با بیان این که پلیس‌راه راهنمایی و رانندگی دو هدف مهم توسعه انضباط ترافیکی و کاهش تصادفات را دنبال می‌کند، تصریح کرد: ارتقای سطح ایمنی به ‌طور کلی با 3 روش آموزش و فرهنگ‌سازی، اعمال مقررات و اقدامات قانونی و اقدامات مهندسی صورت می‌گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =