واکسیناسیون دانش آموزان

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان این که یک‌سوم دانش‌آموزان اصفهانی نسبت به ویروس کرونا واکسینه شده‌اند، گفت: تاکنون ۱۸۰ هزار دانش‌آموز ۱۲ تا ۱۸ ساله در استان اصفهان دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

آذرکیوان امیرپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: با توجه به پوشش گسترده واکسن در کشور، تاکنون یک‌سوم از دانش‌آموزان اصفهانی معادل ۳۵ درصد جمعیت هدف، نسبت به کرونا واکسینه شدند.

وی با بیان این که تاکنون ۱۸۰ هزار دانش‌آموز ۱۲ تا ۱۸ ساله، دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، افزود: حدود ۴۰۰ تا ۴۵۰ هزار دانش‌آموز در استان اصفهان در رده سنی ۱۲ تا ۱۸ سال و در مقاطع متوسطه اول و دوم هستند.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: واکسیناسیون معلمان به اتمام رسیده و بیش از ۸۰ درصد از این قشر زحمت‌کش، در پایگاه‌های اعلام‌شده توسط اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان واکسن دریافت کرده‌اند.

وی با بیان این که هم‌اکنون دانش‌آموزان می‌توانند با ثبت نام در سامانه وزارت بهداشت، محل و زمان تزریق واکسن خود را انتخاب و برای تزریق واکسن مراجعه کنند، خاطرنشان کرد: با توجه به این که در حال حاضر جمعیت کمتری نسبت به گذشته در مراکز تزریق واکسن حضور دارند، دانش‌آموزان در کمتر از 30 دقیقه می‌توانند واکسن خود را دریافت کنند.

امیرپور با بیان این که دستوری برای تزریق واکسن گروه سنی پایین‌تر از ۱۲ سال اعلام نشده است، اذعان داشت: در صورت اعلام وزارت بهداشت نیز دانش‌آموزان در دوره اول و دوم ابتدایی(سنین ۷ تا ۱۲ سال) می‌توانند واکسن کووید 19 را دریافت کنند اما فعلاً دوره متوسطه اول و دوم با مراجعه به سامانه می‌توانند واکسن را دریافت کنند.

وی در پایان با تأکید بر این که بازگشایی مدارس بنا به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام می‌شود، تصریح کرد: مدارس روستایی، عشایری و هنرستان‌ها در استان اصفهان بازگشایی شده‌اند اما در حال حاضر قرار است مشروط به واکسیناسیون گسترده، بازگشایی مدارس متوسطه دوم در نیمه آبان ماه و متوسطه اول در ابتدای آذر ماه در دستور کار قرار گیرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =