افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی متالکس

رئیس انجمن سنگ آهن ایران با تاکید بر ضرورت سرمایه گذاری در بخش معدن گفت:نیاز است که مسائل مربوط به معدن و فولاد در شورای تخصصی آهن وفولاد دنبال شود.

مهرداد اکبریان، رئیس انجمن سنگ‌آهن ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: قیمت‌گذاری دستوری، شرایط عرضه، نوع خرید و قراردادهایی که در سال‌های گذشته برای سنگ‌آهن و محصولات میانی(کنسانتره و گندله) منظور شده چندان رضایت‌بخش نبوده است.

وی با اشاره به دخالت دولت‌های گذشته در بازار سنگ‌آهن افزود: مداخلات دولت‌های قبل باعث شد تا واحدهای صنعتی بزرگ نتوانند مانند واحدهای صنعتی کوچک، چالاکی خود را در تأمین سنگ آهن حفظ کنند که می‌توان این وضعیت را در کارخانه ذوب‌آهن مشاهده کرد.  

رئیس انجمن سنگ‌آهن ایران خاطرنشان کرد: مقرر شد تأمین مواد اولیه نظیر سنگ‌آهن، به دور از دخالت‌های دولتی و جنجال‌های رسانه‌ای در محافلی با حضور صاحبان معادن و صنایع فولادی برگزار شود تا بتوانیم با قراردادهای بلندمدت و یک‌ساله به جمع‌بندی مؤثر و کارساز دست یابیم.

وی با اشاره به ضرورت تشکیل شورای آهن و فولاد اذعان داشت: با تأسیس شورای تخصصی آهن و فولاد درصدد هستیم تا تمام مسائل و مشکلات این حوزه در این شورا مطرح و تصمیم‌گیری شود.

اکبریان علت توقف فعالیت شورای تخصصی آهن و فولاد را تغییر دولت دانست و تصریح کرد: سالیانه بیش از ۱۰۰ میلیون تن سنگ‌آهن در کشور تولید می‌شود و با سرمایه‌گذاری بیشتر در این بخش می‌توانیم ظرفیت تولید سنگ‌آهن در کشور را تا ۲۰ درصد افزایش دهیم.

وی با تأکید بر ضرورت سرمایه‌گذاری در بخش سنگ‌آهن عنوان داشت: اقدامات در بخش اکتشاف، استخراج و تجهیز ماشین‌آلات معدنی می‌تواند در توسعه تأمین سنگ‌آهن کشور مؤثر باشد.

رئیس انجمن سنگ‌آهن ایران در پایان اضافه کرد: شرکت‌های معدنی کوچک پاسخگوی تأمین سنگ‌آهن مورد نیاز واحدهای فولادی کشور نیستند چراکه شرکت‌های کوچک نمی‌توانند پاسخگوی تعهدات بزرگ باشند؛ آینده بخش معدن و فولاد در گرو همکاری و تعامل است که لازمه آن پرهیز از اختلافات گذشته خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =