• ۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۴
  • کد خبر: 19418
  • readingTime: ۳ دقیقه
تیم ملی

تیم ملی فوتبال ایران در سومین دیدار خود در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی مقابل امارات به برتری یک بر صفر رسید.

به گزارش ایراسین، تیم های فوتبال امارات متحده عربی و ایران از گروهA  در سومین دیدار خود در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر دقایقی پیش در ورزشگاه زعبیل دبی به مصاف هم رفتند که این بازی با نتیجه یک برای شاگردان اسکوچیچ به پایان رسید.

در نیمه نخست بازی زیبایی را از هر دو تیم شاهد نبودیم، با توجه به جدول رقابت ها تیم ها دست به عصا بازی کردند و سعی بر بهره بردن از تک موقعیت ها داشتند، در ۴۵ دقیقه نیمه نخست واکنشی از گلرها ندیدیم تا بازی با نتیجه صفر بر صفر به نیمه دوم کشیده شود.

در ده دقیقه اول نیمه دوم ایران مالکیت توپ و میدان را در اختیار داشت و از جناح چپ چند موقعیت را ایجاد کرد، اما پس از آن بازی در میانه زمین دنبال شد تا اینکه دقیقه ۶۰ روی ضد حمله سریع اماراتی ها علی مبخوت در موقعیت تک به تک با بیرانوند قرار گرفت اما خلیل زاده پیش از ورود این بازیکن به داخل محوطه جریمه، تعادل او را بهم زد. این خطا با کارت قرمز مستقیم برای شجاع همراه بود اما VAR آفساید مهاجم امارات را اعلام کرد و کارت قرمز شجاع خلیل زاده مردود شد و به بازی برگشت.

این اتفاق انگیزه بازیکنان ایران را دو چندان کرد تا اینکه دقیقه ۷۰ پاس تو در و دیدنی سردار آزمون برای مهدی طارمی، او را در موقعیت تک به تک با خصیف قرار داد،؛ دروازه بان امارات که برای مهار توپ از دروازه خارج شده بود، با ضربه دقیق طارمی تسلیم شد تا کار یک بر صفر شد. پس از این گل اماراتی ها جلو آمدند، اما ایران بازی را مدیریت کرد و حتی به یک ضربه پنالتی رسید،  دقیقه ۸۹ مدافع امارات داخل محوطه جریمه طارمی را سرنگون کرد و داور اعلام پنالتی کرد اما ضربه پنالتی سردار آزمون را علی خصیف مهار کرد تا بازی با همان یک گل برتری برای ایران به پایان برسد.

VAR ناجی ایران شد / ایران یک – امارات صفر

در دیگر بازی های گروه A تیم کره جنوبی با نتیجه ۲ بر یک از سد سوریه گذشت و تیم های عراق و لبنان به تساوی بدون گل رسیدند .   

با این نتایج در پایان هفته سوم ایران با ۹ امتیاز اول است، کره جنوبی با ۷ امتیاز در جایگاه دوم ایستاده و امارات، لبنان، عراق و سوریه در رده های بعدی قرار دارند.

ترکیب ایران: علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، محمدحسین کنعانی‌زادگان، امید نورافکن (علی قلی زاده ۴۶)، صادق محرمی، سعید عزت‌اللهی، احمد نوراللهی (میلاد سرلک ۸۵)، وحید امیری، علیرضا جهانبخش (احسان حاج صفی ۷۸)، مهدی طارمی و سردار آزمون(کریم انصاری فرد ۹۴)     سرمربی: دراگان اسکوچیچ

ترکیب امارات: علی خصیف، شاهین عبدالرحمن، العطاس، بندر الاحبابی، محمود خمیس، عبدالله حمد (سباستین ۷۸)، ماجد حسن، رمضان، خلیل ابراهیم (محمد جمعه ۴۶)، فابیو لیما و علی مبخوت         سرمربی: برت فان مارویک

تیم داوری از استرالیا: کریستوفر جیمز بیث، آنتون شتینین و جورج لاکریندیز/ داور چهارم: جاناتان باریرو / داور VAR : روبرت ایوان

کارت زرد: بندرالاحبابی (۲۲)، شاهین عبدالرحمان (۷۴)، ماجد حسن (۸۵) از امارت – امید نورافکن (۴۳) از ایران

دقایق حساس:

دقیقه ۲۶:  ارسال بندرالاحبابی از سمت راست، خلیل ابراهیم را در موقعیت سرزنی قرار داد اما ضربه کم دقت این بازیکن راهی اوت شد.

دقیقه ۲۷: با اشتباه علیرضا بیرانوند نزدیک بود مهاجم امارات دروازه ایران را باز کند اما بیراوند توپ را به کرنر هدایت کرد.

دقیقه ۳۸: طارمی نتوانست ضربه ریباند سردار آزمون را تبدیل به گل کند.

دقیقه ۵۰: ارسال صادق محرمی از جناح چپ روی سر آزمون نشست اما این بازیکن نتوانست دروازه امارات را باز کند.

دقیقه ۶۰: روی ضد حمله سریع اماراتی ها علی مبخوت در موقعیت تک به تک با بیرانوند قرار گرفت اما خلیل زاده پیش از ورود این بازیکن به داخل محوطه جریمه، تعادل او را بهم زد. این خطا با کارت قرمز مستقیم برای شجاع همراه بود اما VAR آفساید مهاجم امارات را اعلام کرد و کارت قرمز شجاع خلیل زاده مردود شد و به بازی برگشت.

گل اول ایران دقیقه ۷۰ توسط مهدی طارمی: سردار آزمون در یک فرار از روی سر مدافعان حریف توپ را برای مهدی طارمی مهیا کرد، در حالیکه گلر بیرون آمده بود، طارمی توپ را به تور دروازه علی خصیف چسباند.

دقیقه ۷۹: حرکت زیبا و پا په توپ مهدی طارمی به محوطه جریمه امارات کشیده شد که ضربه پای چپ گلزن ایران به بالای دروازه زده شد.

دقیقه ۸۲: ارسال کرنر علی قلی زاده از سمت راست را حسین کنعانی با ضربه سر نتوانست تبدیل به گل کند.

دقیقه ۸۹: مدافع امارات داخل محوطه جریمه طارمی را سرنگون کرد و داور اعلام پنالتی کرد اما ضربه پنالتی سردار آزمون را علی خصیف مهار کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =