بومی سازی

مدیرعامل شرکت ایکا از هلدینگ ایریتک گفت: شرکت فولاد مبارکه سال‌ها پیش از اعمال تحریم‌ها، دانش بومی‌سازی در تولید محصولات خود را به کار گرفته و به سایر شرکت‌ها نیز برای بومی‌سازی اعتماد به نفس بخشید.

محمد طالبی فراهانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین در خصوص فعالیت شرکت فنی و مهندسی ایکا اظهار کرد: این شرکت از سال ۸۵ فعالیت خود را در بازرسی فنی، با دریافت گواهینامه از سازمان استاندارد و بانک مرکزی آغاز کرد؛ شرکت ایکا از همان ابتدا بنا را بر این گذاشت تا به کارهایی با استاندارد بین‌المللی و اروپایی بپردازد و از آن‌جا که از حضور این شرکت در اروپا نزدیک به ۲۰ سال می‌گذرد، یکی از اهداف آن انتقال دانش فنی از شرکت‌های تنوا، دانیلی زیمنس و بسیاری دیگر از شرکت‌های اروپایی بود.

وی با بیان این که شرکت فنی و مهندسی ایکا موفق به وارد کردن دانش بازرسی فنی به کشور شده است، افزود: خوشبختانه با کسب تجاربی از شرکت‌های اروپایی توانستیم گام مؤثری در کیفیت و ساخت و ساز تجهیزات صنعتی برداریم.

مدیرعامل شرکت ایکا با اشاره به مشتریان عمده این شرکت تصریح کرد: شرکت فولاد مبارکه یکی از مشتریان اصلی شرکت ایکا بوده و افتخار می‌کنیم که سالیان سال در خدمت این شرکت بوده‌ایم؛ در بسیاری از تجهیزات و پلن‌های فولاد مبارکه حضور فعال داشته‌ایم و همیشه تلاش کرده‌ایم، تجهیزاتی که در داخل و خارج از کشور ساخته می‌شود، با بالاترین استانداردها مورد بازرسی قرار گیرد و تجهیزات با بهترین کیفیت برای کشور و به خصوص فولاد مبارکه تهیه شود.

وی در خصوص همکاری شرکت ایکا با فولاد مبارکه ابرازداشت: بسیاری از تجهزات فولاد مبارکه توسط شرکت ایکا بازرسی شده و بخش مهندسی معکوس‌مان با فولاد مبارکه ارتباط گسترده‌ای دارد؛ در بخش مهندسی معکوس، حدود ۱۸۰ یا ۲۰۰ هزار قطعه را مهندسی معکوس کرده و این قطعات را با استفاده از دفترچه استفاده آن، تولید کردیم که در حال حاضر در فولاد مبارکه استفاده می‌شود.

برابری کیفیت محصولات داخلی نسبت به مشابه خارجی

طالبی فراهانی با بیان این که کیفیت قطعات تولیدی کشور با نمونه خارجی برابر و حتی گاهی بهتر است، ادامه داد: شرکت فولاد مبارکه سال‌ها پیش از اعمال تحریم‌ها، دانش بومی‌سازی در تولید محصولات خود را به کار گرفته و به سایر شرکت‌ها نیز برای بومی‌سازی اعتماد به نفس بخشید؛ در حال حاضر بسیاری از قطعاتی که با هزینه‌های سنگین و زمان طولانی برای کشور تأمین می‌شد، در داخل کشور توسط صنعت‌گران کوچک و بزرگ در حال تولید است.

وی با اشاره به تأثیر بومی‌سازی ساخت قطعات توسط فولاد مبارکه و شرکت ایکا تصریح کرد: دانش بومی‌سازی، سال‌ها پیش از تحریم‌ها آغاز شد و زمانی که تحریم‌ها علیه ایران اعمال شد، زیرساخت‌های رفع آن وجود داشت و آینده‌نگری بسیار خوبی در این حوزه پیش از اعمال تحریم‌ها وجود داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =