محمد یاسر طیب نیا مدیرعامل فولاد مبارکه

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با بیان این که توسعه مداومِ کمّی، کیفی و متوازن را در دستور کار خود خواهیم داشت، گفت: متعهد هستم که با تکیه بر سرمایه‌های انسانی گروه فولاد مبارکه و ایجاد توسعه، انگیزه و امید به آینده محیطی بانشاط ایجاد کنیم و زمینه‌ساز تجلی همه ظرفیت‌ها باشیم.

به گزارش ایراسین و به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه، دکتر محمدیاسر طیب‌نیا در آیین تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه که با حضور وجیه‌اله جعفری معاون وزیر صمت و رئیس هیأت‌عامل ایمیدرو، علی نبوی دستیار ویژه وزیر صمت و رئیس هیأت‌مدیره شرکت فولاد مبارکه، پروین صالحی نماینده مردم شریف شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی، معاونین و مدیران گروه فولاد مبارکه در محل سالن اجتماعات مرکز تحقیقات شرکت برگزار شد، اظهار کرد: پیش از هر چیز جا دارد که از زحمات کارکنان صدّیق این مجموعه از ابتدای تأسیس تاکنون و از خانواده‌های عزیزشان که آن‌ها را در مسیر راه‌اندازی و رسیدن به شرایط فعلی همراهی کردند، قدردانی کنم.

وی در ادامه ضمن تقدیر از یکایک مدیران عامل پیشین شرکت فولاد مبارکه افزود: از تمامی کسانی که پیش از این عهده‌دار سکانداری فولاد مبارکه بودند و هرکدام گام‌های مؤثری در پیشبرد اهداف این بنگاه صنعتی داشتند تقدیر می‌کنم.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: از وزیر محترم صمت، معاون محترم وزیر صمت، اعضای هیأت‌مدیره و سهامداران شرکت فولاد مبارکه نیز که با اعتماد خود توفیق خدمت در این عرصه مقدس را به حقیر دادند قدردانی می‌کنم.

فولاد مبارکه را سنگر خدمت بی‌منت به نظام می‌دانم

وی اذعان داشت: افتخار من این است که با ۲۱ سال خدمت در صنعت فولاد و سابقه ۵ ساله در این مجتمع عظیم صنعتی، در این دانشگاه، در کنار شما عزیزان مشغول خدمت بوده و خواهم بود.

طیب‌نیا تصریح کرد: فولاد مبارکه را سنگر خدمت بی‌منت به نظام می‌دانم و اعتقاد دارم همچنان که قدرت تسلیحاتی و موشکی، یک عامل بازدارنده برای جمهوری اسلامی است، قدرت اقتصادی و توان کشورمان در صنعت نیز یک قدرت بی‌بدیل بازدارنده است و مطمئناً فولاد مبارکه در این راستا نقش ویژه‌ای در کشور ما داشته و همچنان می‌تواند داشته باشد.

توسعه مداوم کمّی، کیفی و متوازن را در دستور کار خود داریم

وی ادامه داد: شرکت فولاد مبارکه باید پرچم‌دار توسعه، رشد صنعتی و اقتصادی در کشور باشد چراکه توان رسیدن به این جایگاه را دارد؛ ما باید موتور محرّکه و یکی از پایه‌های اقتصادی کشور باشیم و جهت دستیابی به این جایگاه، قطعاً رکوردزنی در تولید لازم است اما کافی نیست.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اضافه کرد: توسعه مداومِ کمّی، کیفی و متوازن و همچنین حفظ سهم فولاد مبارکه و افزایش اثر آن در اقتصاد ملّی و صنعت فولاد را در دستور کار خود خواهیم داشت، کما اینکه در گذشته نیز این رویه وجود داشته، امروزه زنجیره فولاد با عدم توازن‌هایی مواجه است.

فولاد مبارکه برای رفع مشکلات زیرساختی به حمایت دولت نیاز دارد

وی عنوان داشت: شرکت فولاد مبارکه با عدم توازن‌ها، مشکلات حوزه‌های زیرساختی آب، برق و گاز و همچنین تأمین مواد اولیّه مواجه است که گاهاً تولید را با مشکل مواجه می‌کند و در صورتی فولاد مبارکه توانایی رفع این مشکلات را خواهد داشت که از حمایت دولت برخوردار باشد.

طیب‌نیا تأکید کرد: اگر مشکلات پیش روی شرکت فولاد مبارکه برای تولید برطرف شود، معضلات زنجیره فولاد نیز در کشور برطرف خواهد شد؛ اگر بخواهیم به جایگاه واقعی خود در اقتصاد کشور دست یابیم، نباید از ساختار سازمانی منسجم، مبتنی بر الگوهای متعالی غافل شویم.

وی با بیان این که فولاد مبارکه همواره بر تقویت دانش و سرمایه‌های انسانی متعهد و متخصص تأکید داشته و در این زمینه الگوی دیگر صنایع بوده است، اظهار داشت: کارگران و کارکنان شرکت فولاد مبارکه، سرمایه‌های بی‌بدیل ما هستند و قطعاً سرمایه‌گذاری ویژه‌ای در این حوزه خواهیم داشت.

حفظ خوشنامی و دوری از حواشی برای دستیابی به اهداف فولاد مبارکه

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه متذکر شد: برای دستیابی به اهداف خود در فولاد مبارکه باید درصدد حفظ خوشنامی و دوری از حواشی به عنوان بنگاه نمونه در تراز جمهوری اسلامی باشیم؛ در تداوم برنامه‌ها و استراتژی‌های گذشته شرکت فولاد مبارکه، برای اصلاح ساختار شرکت‌داری و ضرورت برخی از پایدارسازی‌ها و وحدت‌رویه‌ها برنامه داریم.

وی ادامه داد: در مسیر جدید شرکت فولاد مبارکه، نیازمند استفاده از تجربه پیشکسوتان عرصه صنعت و فولاد هستیم و قطعاً به این مهم اهتمام خواهیم داشت چراکه نیروی جوانان در کنار تجربه پیشکسوتان و بزرگان فولاد یاری‌رسان ما در این مسیر خواهد بود.

طیب‌نیا با بیان این که همه کارکنان در گروه فولاد مبارکه باید در حرکت به سوی پیشرفت نقش ایفا کنند، یادآور شد: ما موظفیم تا بستری فراهم کنیم که همه سطوح بتوانند در این توسعه‌ها، رویکردها و برنامه‌ها، خودشان را سهیم بدانند و ایفای نقش کنند.

ضرورت درک صحیح جایگاه فولاد مبارکه در اقتصاد کشور و زنجیره فولاد

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در یکی از سخنرانی‌های خود فرموده‌اند:«در جمهوری اسلامی در هر جایگاهی قرار گرفتید تصور کنید آنجا مرکز دنیاست و همه کارها متوجه شماست»؛ هر یک از ما در هر جایگاهی که هستیم اگر بخواهیم سازمانی متعالی، متحول و پیشرفته داشته و همچنان شاهد رکوردزنی‌ها باشیم، باید تصور کنیم که در همان سطح سازمانی که هستیم و هر وظیفه‌ای که به ما واگذار شده، در مرکز دنیا قرار داریم.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه گفت: شرکت فولاد مبارکه در حال حاضر شرایط مناسبی دارد و من معتقدم که این یک شانس محسوب نمی‌شود و فقط جزو الطاف الهی به گروه فولاد مبارکه است.

وی خاطرنشان کرد: این نکته که وزیر محترم صمت، دستیار ویژه خود را در سمت ریاست هیأت‌مدیره شرکت فولاد مبارکه مأمور کرده‌اند، نشان از درک صحیح ایشان از جایگاه فولاد مبارکه در اقتصاد کشور و زنجیره فولاد دارد و نشان می‌دهد در این زمان اگر فولاد مبارکه جهت‌گیری درستی داشته باشد و شرکت‌های زیرمجموعه خود را در جهت اهداف ملی بسیج کند، می‌توان گام‌های بزرگی برداشت که خوشبختانه این مسأله به درستی درک شده است.

باید با ایجاد توسعه و امید به آینده زمینه‌ساز تجلی همه ظرفیت‌ها باشیم

طیب‌نیا با بیان این که به آینده‌ای روشن برای مجموعه بزرگ فولاد مبارکه امیدوار هستم، اذعان داشت: با نیت خالص، حمایت‌های همگان و استعانت از خداوند متعال، مشکلات را پشت سر خواهیم گذاشت؛ وظیفه خود می‌دانیم با تکیه بر سرمایه‌های انسانی مجموعه فولاد مبارکه و ایجاد توسعه، انگیزه و امید به آینده محیطی بانشاط ایجاد کنیم و زمینه‌ساز تجلی همه ظرفیت‌ها باشیم.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در پایان تأکید کرد: متعهد هستم امانت‌دار نظام مقدس جمهوری اسلامی، شرکت و سهامداران باشم و در راستای تحقق انتظارات میلیون‌ها سهامدار فولاد مبارکه از همه ظرفیت های موجود کشور تا آنجا که ممکن است، استفاده کنم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =