وفایی فر

مدیر مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران اعلام کرد: این مرکز طی نیمه نخست ۱۴۰۰، بیش از ۲۰ هزار آنالیز از نمونه های اکتشافی و معدنی کشور را به انجام رساند.

به گزارش ایراسین به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، مجید وفایی فرد ضمن بیان این مطلب گفت: مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران طی ۶ ماهه گذشته، با نقش‌آفرینی در فرآیند اکتشاف پهنه‌های اکتشافی ایمیدرو به عنوان بازوی خدمات آزمایشگاهی و نیز ارائه خدمات آنالیز به معدنکاران، بیش از ۷ هزار نمونه خدمات آنالیز شامل خردایش، نرمایش، آنالیز ICP-Mass، ICP-OES، آنالیز طلا، مطالعات کانی‌شناسی، XRF، XRD، شیمی تر و گوگرد و غیره را انجام داد.

وی افزود: این مرکز همچنین طی مدت یاد شده، ۷۵ پروژه تحقیقاتی و خدماتی آزمایشگاهی و ۱۱پروژه تحقیقاتی نیمه صنعتی در حوزه فرآوری را اجرایی کرد.

انعقاد ۴ تفاهم نامه و قرارداد همکاری پژوهشی

مدیر مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران با اشاره به انعقاد ۴ تفاهم‌نامه همکاری منتج به قرارداد با مراکز تحقیقاتی، موسسات، نهادها و غیره، تصریح کرد: این تفاهم نامه ها شامل خدمات تحقیقاتی فنی اقتصادی و مطالعات آزمایشگاهی، نیمه صنعتی، ارائه گزارش و تفسیر نتایج احداث کارخانه فرآوری سیدریت و بازفرآوری هماتیت کم عیار مجتمع سنگ آهن سنگان و غیره است.

وی ادامه داد: تفاهم نامه ها و قراردادهای دیگر با موضوع همکاری های مشترک در زمینه های آموزشی، پژوهشی، دانش بنیان، خدمات فنی آزمایشگاهی و غیره با شرکت «MMTE »، فولاد مبارکه، هلدینگ معنا (معدن، نوآوری و اندیشه) در راستای توسعه زیست بوم نوآوری در معادن و صنایع معدنی منعقد شد.

اجرای طرح های جدید تحقیقات فرآوری

مدیر مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی با اشاره به طرح های تحقیقات فرآوری این مرکز گفت: این طرح ها شامل تحقیقات فرآوری برای احداث کارخانه سرباره مس خاتون آباد، احداث کارخانه خط ۲ فلوتاسیون میدوک شرکت بابک مس ایرانیان، معدن شماره ۵ گل گهر و طرح آزمایش های فرآوری سنگ آهن معادن سنگان شرکت اپال پارسیان است.

وی افزود: طرح های پژوهشی استحصال تیتانیوم و عناصر نادر خاکی از گل قرمز کارخانه بوکسیت جاجرم در مقیاس پایه، ارزیابی مخاطرات مواجهه کارگران با سیلیس موجود در هوای محیط کار معادن منتخب تحت پوشش ایمیدرو و نظارت بر پروژه های پژوهشی ایمیدرو و برای ۳۰ پروژه تحقیقاتی و غیره نیز در قالب تبادل موافقتنامه با ایمیدرو در حال انجام است.

وفایی فرد خاطرنشان کرد: ۳طرح استحصال وانادیوم مجتمع تیتانیوم کهنوج، فرآوری و کاهش گوگرد زغال سنگ ناحیه پروده۴ طبس و طرح فرآیند ممیزی آب در ۵۳ واحد تابعه ایمیدرو نیز اخیرا به اتمام رسیده است.

مدیر مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی با اشاره به اقدامات دیگر مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران در نیمه نخست امسال گفت: راه اندازی شعبه آزمایشگاه مرکز در مجتمع سنگ آهن سیرجان، بومی سازی ۲ دستگاه اسکرابر و میز نرمه موزلی، و نیز اخذ ۲ گواهی ثبت اختراع جدید از دستاوردهای پژوهشی و فناورانه مرکز، از جمله اقدامات انجام شده در ۶ ماهه نخست ۱۴۰۰ است.

وی ادامه داد: پروژه های امکان سنجی استحصال وانادیم از سرباره های فولادسازی در مقیاس آزمایشگاهی و نیمه صنعتی، پروژه امکان سنجی فرآوری اقتصادی غبارهای FTP و نیز پایش آلایندگی های فولاد مبارکه، از دیگر طرح های در حال اجراست که مراحل پایانی را گذرانده و تا پایان امسال تکمیل می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =