شهید محمدرضا امینی

شرکت فولاد مبارکه با ۲۳ شهید که ۱۹ تن از آنها در دفاع مقدس به درجه رفیع شهادت نائل شدند و همچنین ۳ شهید منا، یک شهید کربلا و دو شهید گمنام همواره در مسیر استعانت از خون شهدا گام برداشته است.

به گزارش ایراسین؛ زمانی که انقلاب اسلامی ایران آماج هجمه های دشمن قرار گرفت و به خاک وطن تعرض شد این جهادگران فولاد مبارکه بودند که هم خشتِ بزرگترین واحد صنعتی کشور را بنا می کردند و هم جهادی و داوطلبانه راهی جبهه های حق علیه باطل می شدند تا از مام وطن دفاع کنند. جهادی که هنوز بعد از ۴۱ سال ادامه دارد. چه آنها که جان بر کف شدند و با جان خویش خاک وطن را حفظ کردند و چه آنها که امروز، در شرایط تحریمی چرخ صنعت را با دانش و تخصص می چرخانند؛ مردان دیروز و مردان امروز با کار جهادی، بن بست ها را گشوده اند تا حدیث «کونوا دعاه الناس بغیر السنتکم» را در خدمت رسانی به منصه ظهور برسانند.

شرکت فولاد مبارکه با ۲۳ شهید که ۱۹ تن از آنها در دفاع مقدس به درجه رفیع شهادت نائل شدند و همچنین ۳ شهید منا، یک شهید کربلا و دو شهید گمنام همواره در مسیر استعانت از خون شهدا گام برداشته است.

تحسین روحیه جهادی مردم اصفهان توسط رهبر انقلاب

سردار پاسدار غلامحسین هاشمی، فرمانده ادوات لشکر۱۴ امام حسین(ع)، اهمیت و جایگاه اصفهان در دفاع مقدس را ممتاز می داند و به خبرنگار ایراسین می گوید: اصفهان با ۵ یگان عملیاتی شامل لشگرامام حسین (ع)، لشگر نجف اشرف، تیپ قمر بنی هاشم، تیپ بقیه الله و جهادسازندگی، گروه ۴۴ و ۵۵ توپخانه ارتش، پایگاه هشتم شکاری و هوانیروز نقش ویژه ای در دفاع از خاک وطن داشته است و همه دوشادوش همدیگر در ۸ سال دفاع مقدس افتخار آفریدند.

وی اضافه می کند: در جلسه ای با رهبر انقلاب ایشان روحیه جهادی مردم اصفهان را تحسین کردند و تدین مردم اصفهان را با برگزاری مراسم ها و روضه های اهل بیت مورد ستایش قرار دادند. قطعا این روحیه جهادی مردم اصفهان باعث شده است که امروز هم به رغم تمام دشواری ها و تحریم های ظالمانه مردانی که دیروز در جبهه ها شاهکار آفریدند امروز صنعت کشور را اداره کنند.

فرمانده ادوات لشکر ۱۴ امام حسین(ع) می گوید: بارها توسط نیروهای بعثی اقرار می شد که هرکجا لشکر ۱۴ امام حسین(ع) حضور داشت لرزه به اندام دشمن می افتاد. همه شواهد تاریخ جنگ از جایگاه و نقش مهم اصفهان در دفاع از این خاک حکایت دارد. دفاعی که امروز هم به طرق مختلف نمایان است چه در دفاع از حریم اهل بیت و چه در جهش تولید در بخش صنعت.

وی تصریح می کند: شهدا قهرمانان ملی هستند و متعلق به تمام آحاد مردم. در این شرایط دشوار اقتصادی و تحریم ها همه در کنار همدیگر چرخ های صنعت را می چرخانند و سهم فرزندان شاهد هم ویژه است. چراکه آنها هم ادامه دهنده راه پدران خویشند و هم باید در این برهه حساس به رونق تولید در بخش صنعت یاری برسانند.

پسر شهید موحدیان: روحیه غالب در پرسنل شرکت فولادمبارکه جهادی است

اما علیرضا موحدیان که در ۲۸ آبان ۶۰ پدرش شهید می شود و این روزها عضو کمیسیون معاملات شرکت فولاد مبارکه است در گفت و گو با خبرنگار ایراسین می گوید: پدرم در ۳۱ سالگی و در عملیات آزادسازی خرمشهر به شهادت می رسد. پدرم از پیش از طرح کلنگ زنی فولاد مبارکه در معدنی که امروزه فولادسنگ است مشغول به کار می شود و از طریق جهادسازندگی به جبهه اعزام می شود.

وی ادامه می دهد: پدرم زمانی که مقدمات جاده سازی عملیات بیت المقدس را انجام می دادند به شهادت می رسند. این درحالی است که پیش از آن در روستاهای محروم استان اصفهان مانند پادنای سمیرم نسبت به مدرسه سازی و تجهیز این مناطق اقدامات جهادی انجام داده بود.

موحدیان با تاکید بر روحیه جهادی پدر شهیدش گفت: روحیه غالب در پرسنل شرکت فولادمبارکه جهادی است و این روحیه جهادی در شرایط سخت تحریم پیشران تبدیل «تهدید» به «فرصت» شده است و کماکان با تلاش متخصصان این شرکت راه شهدای فولاد مبارکه تداوم دارد.

پسر شهید امینی:با سرمشق قراردادن بیانیه گام دوم انقلاب راه پدرانمان را ادامه می دهیم

اما تعبیر رهبر انقلاب از دفاع مقدس که فرمودند: «هفته جنگ هفته افتخار است، هفته مقدس است، در حقیقت جشن است. عید است و یک بزرگداشتی از روحیه مردم، ایثار مردم و مقاومت مقدس و دفاع مقدس.» از آغاز جنون در دل خبر می دهد و چشم پاک فرزندان شهید که تر مانده است به روی دیوار اتاق کوچک تنهایی شان. همان هایی که هنوز چفیه پدر را می بویند و برای شادی روح همرزمان پدرانشان صلوات می فرستند. احمد فرزند شهید محمدرضا امینی زازرانی فرزند یکی از شهدای دفاع مقدس در فولاد مبارکه است.

وی در گفتگو با خبرنگار ایراسین اظهار می کند: پدرم در سال ۱۳۴۲ در روستای زازران متولد شد و اولین فرزند پس از ۵ فرزند فوت شده قبلی بود که در دامان پدر و مادری مذهبی و کشاورز رشد یافت.

احمد امینی ادامه می دهد: پدرم در سال ۱۳۶۰ به استخدام شرکت فولاد مبارکه در آمد و در طول جنگ ۵ بار از طرف بسیج شرکت عازم جبهه شد و در دوم مرداد ماه ۱۳۶۷، زمان صلح و به دست منافقان در عملیات مرصاد به درجه رفیع شهادت نائل شد.

وی تصریح می کند: رئیس بسیج وقت شرکت فولاد مبارکه اجازه نداد که پدرم برای بار ششم عازم جبهه شود و ایشان از طریق بسیج محله به جبهه می رود و به آرزویش که همانا شهادت است، می رسد.

امینی با اشاره به اینکه شهرستان فلاورجان هزار و ۳۰۰ شهید تقدیم دفاع مقدس کرده است، می گوید: فلاورجان کوچکترین شهرستان ایران است اما تعداد شهدای آن نسبت به جمعیت برخی استانها هم بیشتر است. فرماندهان و خط شکنان بسیاری از همین شهرستان فلاورجان بوده اند و علت را در عرق به وطن و حفظ ناموس و خاک باید جستجو کرد.

وی با اشاره به اینکه تنها فرزند خانواده است و ۳۵ سال سن دارد، ادامه داد: فرزندان شهدا از سایه پرمهر پدری محروم شدند اما در ازای آن کشور در امنیت است و اگرچه این جنگ به شکل نرم در جریان است امیدواریم با سرمشق قراردادن بیانیه گام دوم انقلاب ادامه دهنده راه پدرانمان باشیم.

سرهنگ عنایتی: ما جز با کار جهادی نمی توانیم این کشور را به سامان برسانیم

سرهنگ اکبر عنایتی، فرمانده گردان سپاه پاسداران در گفت و گو با خبرنگار ایراسین می گوید: با آغاز جنگ مردان جهادی راهی جبهه های جنگ شدند و امروز جوانان هستند که با اتکا به دانش و تخصص در جنگ اقتصادی به جهش تولید دست می زنند.

وی می افزاید: بنا به گفته رهبر انقلاب ما جز با کار جهادی و کار انقلابی نخواهیم توانست این کشور را به سامان برسانیم. این بیان، چراغ راه ما در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب هم است چرا که به وضوح اهمیت و جایگاه جهت گیری و کار جهادی را در منظومه ارزشی انقلاب اسلامی مشخص می کند. بنابراین یک روز مردان جهادی راهی جبهه ها می شدند و امروز هم جوانان با تخصص، دانش را در خدمت تولید کشور قرار داده اند.

 این روزها که سخت ترین شرایط تحریمی بر صنعت کشور حاکم شده تنها می توان با استمداد و مرور تاریخ جنگ و ۲۳ هزار شهید خفته در گلستان های شهدا در استان اصفهان با گفتمان جهادی همگام شد چراکه به زعم رهبر انقلاب ما جز با کار جهادی و کار انقلابی نخواهیم توانست این کشور را به سامان برسانیم. این اگر بود، کارها راه می افتد؛ این اگر بود بن بست ها باز می شود و کار جهادی یعنی کار فراوان، پرحجم، با کیفیت، مجتهدانه و انقلابی؛ درست مانند همین کاری که در شرکت به نام فولاد مبارکه و توسط جهادگران آن انجام می شود روزی در خاک ریز جبهه و روزی با چرخاندن چرخ های بزرگترین صنعت کشور!

عاطفه علیان؛خبرنگار ایراسین

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =