کاهش مصرف برق

سخنگوی صنعت برق منطقه اصفهان گفت: امروز (پنجشنبه) شاهد هیچگونه خاموشی برنامه ریزی شده یا برنامه ریزی نشده (رله فرکانسی) در اصفهان نبودیم. با توجه به اینکه فردا جمعه و روز تعطیل است به نظر می‌رسد آخر هفته بدون خاموشی را سپری کنیم.

سید محمد رضا نوحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین درباره میزان تولید و مصرف برق در منطقه اصفهان اظهار کرد: ساعت پیک مصرف برق امرروز (پنجشنبه، ۲۵ شهریور) در ساعت ۱۱:۲۷ به ثبت رسیده است. در این ساعت میزان کل تولید برق در منطقه اصفهان برابر با ۳۹۷۱ مگاوات و میزان کل مصرف برق در این منطقه برابر با ۵۳۵۰ مگاوات بوده است.

وی افزود: بر این اساس مقدار ۱۳۷۸ مگاوات از شبکه سراسری وارد شبکه انتقال و توزیع برق منطقه اصفهان شده است. به علاوه باید توجه داشت که امروز نیز همانند روز گذشته هیچگونه خاموشی اعم از خاموشی های برنامه ریزی شده یا برنامه ریزی نشده در منطقه اصفهان گزارش نشده است بنابراین امروز وضعیت شبکه برق در این منطقه بسیار آرام و بدون نوسان و تلاطم بوده است.

سخنگوی صنعت برق منطقه اصفهان گفت: با کاهش دما و به دنبال آن کاهش میزان مصرف برق در کشور، محدودیت صنایع به مرور کمتر از گذشته شده است. با این حال اگر صنایع مستقر در منطقه اصفهان بخواهند با تمام توان تولیدی خود اقدام به تولید کرده و در واقع به صورت کامل از انرژی برق استفاده کنند، اصفهان حداقل به ۶۵۰۰ مگاوات برق در روز نیاز دارد. این مقدار در روزهای مختلف ممکن است از این مقدار نیز فراتر رود.

نوحی ادامه داد: این میزان نیاز به انرژی برق در منطقه اصفهان در حالی است که در شرایط ایده آل، حداکثر ۴۲۰۰ مگاوات برق در این منطقه تولید می‌شود و بنابراین ما به التفاوت تولید و نیاز استان باید از شبکه سراسری برق تامین شود.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه امروز هیچگونه خاموشی در اصفهان شاهد نبودیم اما اهمیت صرفه جویی در مصرف برق همچنان به قوت خود پا بر جاست. باید توجه داشت که یکی از دلایل نبود خاموشی ها در این منطقه، همکاری صنایع در مصرف انرژی برق است.

سخنگوی صنعت برق منطقه اصفهان درباره پیک بار شب هم اظهار کرد: پیک بار شب اصفهان در ساعت ۲۰:۳۶ به ثبت رسیده و در این ساعت میزان کل تولید برابر با ۳۹۲۶ مگاوات و میزان کل مصرف هم برابر با ۵۰۴۱ مگاوات بوده است.

نوحی افزود: بر این اساس مقدار ۱۱۱۵ مگاوات برق از شبکه سراسری وارد شبکه استان اصفهان شده است.

وی ادامه داد: آخرین داده نشان می‌دهد واحدهای ۱ و ۳ نیروگاه اصفهان و تمامی واحدهای نیروگاه کارون ۴ به دلیل محدودیت منابع آبی از مدار خارج بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =