کاهش مصرف برق

سخنگوی صنعت برق منطقه اصفهان گفت: با توجه به کاهش دمای هوا در برخی استان ها و همچنین ادامه همکاری

محمدرضا نوحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: در ساعت ۱۴:۲۰ روز گذشته پیک بار مصرف روز کشور برابر با ۵۲ هزار و ۸۳۳ مگاوات و پیک بار مصرف شب در ساعت ۲۰:۲۱ هم ۵۱ هزار و ۹۱۴ مگاوات به ثبت رسیده است.

وی افزود: همچنین در ساعت ۱۲:۳۷ دیروز، میزان تولید برق در منطقه اصفهان ۴۳۰۳ مگاوات و میزان کل مصرف برق منطقه برابر با ۵۳۳۸ مگاوات بوده است بنابراین مقدار ۱۰۳۵ مگاوات انرژی از شبکه سراسری به شبکه انتقال و توزیع برق اصفهان وارد شده است.

سخنگوی صنعت برق منطقه اصفهان تصریح کرد: پیک مصرف شب منطقه اصفهان نیز در ساعت ۲۰:۲۱ با تولید ۴۱۷۶ مگاوات و مصرف ۵۲۷۵ مگاوات ثبت شد. در نتیجه میزان ۱۰۹۹ مگاوات انرژی از شبکه سراسری به شبکه انتقال و توزیع برق اصفهان وارد شده است.

نوحی افزود: واحدهای شماره ۳ نیروگاه اصفهان و واحدهای ۱، ۳ و ۴ نیروگاه کارون ۴ نیز به دلیل محدودیت منابع آبی خارج از مدار بوده است. همچنین متاسفانه روز گذشته یک عملکرد رله فرکانسی در ساعت ۱۵:۲۸ دقیقه گزارش شد که عامل خاموشی ۲۱ مگاوات در پست اصفهان یک، ۱۸ مگاوات در پست شهرضا و ۱۵ مگاوات در شهرکرد بوده است.

وی با بیان اینکه خاموشی برنامه ریزی شده در روز گذشته اعمال نشد، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در برخی استان‌ها دمای هوا کاهش یافته، میزان مصرف برق هم کاهش یافته است. البته هنوز هم در منطقه اصفهان ناترازی تولید و مصرف را شاهد هستیم اما به کمک صنایع (البته در حال حاضر بسیار کمتر از گذشته) هیچگونه خاموشی برنامه‌ریزی شده در بخش خانگی نداریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =