سنگ آهن چین

بر اساس بررسی و ارزیابی فاکتورهای فروش، مشاهده می کنیم که در ابتدای این هفته نیز کاهش قیمت قراضه همچنان ادامه داشته و سنگ‌آهن نیز در حال خارج شدن از کانال ۱۰۰ دلاری است.

به گزارش ایراسین، قیمت قراضه برای ابتدای این هفته هم با ریزش قیمتی مواجه شد. به این شکل که قراضه وارداتی از امریکا با ریزش ۵ دلاری قیمت از ۴۴۹ دلار به ۴۴۴ دلار بر هر تن رسید و قراضه وارداتی از اروپا نیز با افت ۷ دلاری قیمت از ۴۴۰ دلار به ۴۳۳ دلار برهرتن قیمت گذاری شد. در این میان کمترین ریزش قیمتی برای قراضه وارداتی از حوزه بالتیک بود که از ۴۴۵ دلار به ۴۴۳ دلار بر هر تن رسید و ۲ دلار ارزانتر شد.

در کنار قراضه، سنگ‌آهن نیز که در دوره ای نه چندان دور، در روزهای اوج قیمتی به سر میبرد، طی چندهفته گذشته روند نزولی قیمتی را در پیش گرفته است؛ به این صورت که سنگ‌آهن با عیار ۵۸ درصد با کاهش ۱۳ دلاری قیمت از ۱۱۶ دلار به ۱۰۳ دلار برهرتن رسید و سنگ‌آهن با عیار ۶۲ درصد هم افت ۱۳ دلاری قیمت را تجربه کرد و ۱۳۲ دلار برهرتن قیمت گذاری شد.  اما در این میان سنگ‌آهن با عیار ۶۵ درصد از ۱۶۴ دلار برهرتن با افت ۱۱ دلاری قیمت به ۱۵۳ دلار قیمتگذاری شد.

زغالسنگ اما برخلاف سنگ‌آهن و قراضه روزهای خوبی را سپری می‌کند. به این صورت که زغالسنگ FOB استرالیا با افزایش ۲۹.۹ دلاری از ۲۵۳.۱ دلار بر هر تن به ۲۸۳ دلار رسید و این هفته را با رشد قیمتی آغاز کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =