بهزاد رحیمی

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: ساخت پتروپالایشی‌ها به عنوان یک خواسته با وزیر جدید مطرح شده و امیدواریم او هم با برنامه در این زمینه ورود کند.

بهزاد رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین درباره ساخت پتروپالایشی‌ها در دولت جدید اظهار کرد: قطعا کمیسیون صنایع برای این مسئله برنامه دارد اما مهم اهتمام وزیر جدید است که بتواند در این زمینه برنامه داشته باشد و مجلس هم به دنبال این برنامه از آن حمایت کند.

وی افزود: پتروپالایشی‌ها هم به سرعت به بهره‌برداری می‌رسد و هم در اشتغالزایی و جذب نیروی کار موثر است و در واقع یکی از راه های میانبر در شرایط فعلی محسوب می‌شود. با این حال دولت‌های قبلی از این طرح استقبال نکردند. ما این مسئله را به عنوان یک خواسته با وزیر جدید هم مطرح کرده‌ایم و امیدواریم وزیر جدید هم با برنامه در این زمینه ورود پیدا کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اگر لازم باشد مجلس از طریق وضع قانون دولت را مکلف به ساخت پتروپایشی‌ها خواهد کرد اما در حال حاضر این فشار نیاز نیست. مهم این است که ببینیم وزیر جدید موافق این برنامه هست یا خیر.

اقدامات وزرا از دید نظارتی مجلس پنهان نیست

رحیمی درباره نظارت مجلس بر اجرای برنامه‌های وزرای جدید هم گفت: ما در بازه های زمانی کوتاه مدت از وزرا برای حضور در کمیسیون‌ها دعوت می‌کنیم و هر زمان که ببینیم وزرا مطابق برنامه پیش نمی‌روند، حتما از ابزارهای تذکر، سوال و تحقیق و تفحص استفاده می‌کنیم. قطعا اقدامات وزرا از دید نظارتی مجلس پنهان نمی‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =