تیم ملی فوتبال

تیم ملی فوتبال ایران در مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی مقابل سوریه به برتری یک بر صفر رسید.

به گزارش ایراسین، تیم ملی فوتبال ایران در هفته اول مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ (گروه A قاره آسیا) به میزبانی ورزشگاه آزادی تهران به مصاف سوریه رفت و با تک گل علیرضا جهانبخش به برتری یک بر صفر رسید.

در نیمه نخست بازی بیشتر در یک سوم میانی سوریه دنبال شد اما موقعیت جدی از سوی بازیکنان ایران روی دروازه ابراهیم عالمه ایجاد نشد تا هر دو تیم بدون گل زده به رختکن بروند، هرچند سوری ها در ۴۵ دقیقه نخست خشن بازی کردند و حتی دقیقه ۲۸ میلاد سرلک را با مصدومیت مواجه نمودند و وی زمین را ترک کرد و سعید عزت الهی جانشین این بازیکن شد.  

پیروزی اقتصادی ایران مقابل سوری / ایران یک – سوریه 0

در نیمه دوم بازیکنان ایران تلاش بیشتری برای گل زدن از خود نشان دادند و خیلی زود یعنی در دقیقه ۵۵ توسط علیرضا جهانبخش به گل رسیدند، در این دقیقه تغییر منطقه بازی و ارسال بلند شجاع خلیل زاده و بازی ترکیبی صالح حردانی، علی قلی زاده، مهدی طارمی  و علیرضا جهانبخش ایران را به تک گل رساند.

پس از این گل شاگردان اسکوچیچ با حفظ توپ و میدان این برتری را حفظ کردند تا در اولین گام در این مرحله به سه متیاز شیرین دست یابند.

گفتنی است تیم ملی فوتبال ایران صعود سختی به مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ داشت، این تیم با کسب ۴ پیروزی متوالی در ۴ بازی آخر خود در مرحله دوم مقدماتی جواز صعود به دور نهایی را کسب کرده و با تیم های کره جنوبی، امارات، سوریه، لبنان و عراق همگروه شد.

پیروزی اقتصادی ایران مقابل سوری / ایران یک – سوریه 0

ترکیب ایران : علیرضا بیرانوند، وحید امیری، شجاع خلیل‌زاده، حسین کنعانی‌زادگان، جعفر سلمانی (میلاد محمدی ۴۶)، احمد نوراللهی، میلاد سرلک (سعید عزت اللهی ۳۱)، علی قلی‌زاده (مهدی ترابی۷۳)، علیرضا جهانبخش (کریم انصاری فرد ۸۸)، سامان قدوس (صالح حردانی ۴۶) و مهدی طارمی     سرمربی:دراگان اسکوچیچ

ترکیب سوریه: ابراهیم عالمه، سعد احمد، کامل حمیشه (محمود الباهر ۹۱)، عمر خریبین، محمود المواس، محمد عثمان ( علاءالدین ۶۰)، ثائر کروما، خالد کرداوغلی (یوسف ۹۱)، عبدالرحمن (ویس آوسمن۷۵)، اسرا حمویه (احو ۷۵)، موید الخولی       سرمربی: نیزار ماهروس

تیم داوری از ژاپن: ریوجی ساتو، جون میهارا، هیروشی یاماکوجی و هیرویوکی کیمورا

کارت زرد: اسرا حمویه (۱۷)، خالد کرداوغلی (۷۶) از سوریه - شجاع خلیل‌زاده (۲+۴۵)، میلاد محمدی (۶۳)، مهدی طارمی (۸۰) از ایران

دقایق حساس:

دقیقه ۳: ارسال کرنر سامان قدوس از سمت چپ با ضربه سر شجاع خلیل زاده همراه شد که توپ با اختلاف کم از کنار دروازه سوریه به بیرون رفت.

دقیقه ۱۲: شوت ناگهانی محمد عثمان از پشت محوطه جریمه از کنار دروازه بیرانوند راهی اوت شد.

دقیقه ۱۵: ضربه عمر خربین با اختلاف اندک و در حالی که بیراوند دروازه بان تیم ملی ایران نظاره گر آن بود، به بیرون رفت.

دقیقه ۲+۴۵: پاس در عمق جهانبخش را طارمی در داخل محوطه جریمه با سینه برای قلی زاده کاشت که ضربه روی پای این بازیکن در اختیار ابراهیم عالمه قرار گرفت.

دقیقه ۴+۴۵: ضربه ایستگاهی عمر خربین را علیرضا بیرانوند با یک واکنش خوب راهی کرنر کرد.

*گل اول ایران توسط  علیرضا جهانبخش دقیقه ۵۵: تغییر منطقه بازی و ارسال بلند شجاع خلیل زاده به صالح حردانی رسید که این بازیکن تعویضی علی قلی زاده را دید، پاس علی قلی زاده در داخل محوطه جریمه به مهدی طارمی رسید، این بازیکن با یک چرخش سریع توپ را به علیرضا جهانبخش رساند که ضربه کاپیتان تیم ملی پس از برخورد به "کامل حمیشه" مدافع سوری تبدیل به گل شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =