منصور شیشه فروش

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: شرایط اقلیمی و پدیده اینورژن باعث بروز آلودگی هوا در اصفهان می شود که سال گذشته ۱۲۱ روز آلوده و امسال تاکنون ۴۵ روز آلوده را رقم زده است.

منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: علت آلودگی هوا در اصفهان را بایستی در دو پدیده فعالیت کانونهای گردوغبار در بهار و تابستان و پدیده اینورژن با استقرار جریان سرد جستجو کرد.

وی افزود: در سال گذشته در مجموع ۱۲۱ روز هوای استان اصفهان آلوده بود و امسال هم تاکنون به علت وزش بادهای شرقی و غربی و فعالیت ۱۶ کانون گردوغبار منجر به آلودگی ۴۵ روزه در اصفهان شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه منابع ثابت و سیار یکی از عوامل تولید آلودگی در اصفهان هستند، تصریح کرد: خشکی آب و هوا و عدم جریان زاینده رود هم یکی از عوامل مهم خیزش گردوغبار در اصفهان است. افزایش دو درجه ای دما همزمان با کاهش ۴۰ درصدی بارشها نسبت به بلندمدت و حتی در سرشاخه های زاینده رود اصفهان را درگیر عواقب پیچیده این پدیده کرده است که آلودگی هوا یکی از آنهاست.

وی بیان کرد: ۹۸ درصد مساحت استان اصفهان دچار خشکسالی است و جلسات متعددی برای کنترل شرایط در پاییز و زمستان برای کاهش آلودگی هوا برگزار شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =