• ۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸
  • خبرنگار: Yousof-nasr
  • کد خبر: 18160
  • readingTime: ۱ دقیقه
گمرک

مدیرکل گمرک استان اصفهان گفت: ارزش صادرات گمرکات این استان از ابتدای سالجاری تاکنون ۵۰۶ میلیون دلار است که ۷۲ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش ایراسین و به نقل از ایرنا، رسول کوهستانی پزوه روز دوشنبه در دیدار از خبرگزاری جمهوری اسلامی اصفهان افزود: صادرات امسال مراکز گمرک استان اصفهان، شامل کاشان، فولادمبارکه، ذوب‌آهن و  فرودگاه شهید بهشتی اصفهان از نظر وزنی ۸۸۳ میلیون کیلوگرم بود که نسبت به پارسال ۲۹ درصد رشد داشت.

وی افزود: عمده محصولات صادراتی استان شامل آهن و فولاد، محصولات پتروشیمی، فرش، فرآورده‌های شیمیایی و محصولات و مصنوعات آهنی است که بیشتر به کشورهای عراق، افغانستان، پاکستان، میانمار و چین بود.

وی ادامه داد: در این مدت میزان واردات استان ۲۳۷ میلیون دلار با وزن ۵۲ میلیون کیلوگرم بود که نسبت به سال گذشته از لحاظ وزن ۳۸ درصد و از لحاظ ارزش ۵۷ درصد رشد داشته است.

وی خاطر نشان کرد: درآمد گمرک استان اصفهان بالغ بر ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال بود که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۴۰ درصد رشد داشت.

مدیرکل گمرک استان اصفهان تصریح کرد: گمرک این استان در تمام رویه‌های گمرکی از جمله واردات ماشین آلات سنگین راه سازی، کامیون‌ها، صادرات فرش، طلا و مصنوعات آن فعال است.

وی تاکید کرد:  همچنین  فولاد و ذوب‌آهن تنها گمرک اختصاصی دارای چارت سازمانی مصوب کشوری هستند که در آنها واردات مواد اولیه، قطعات و تجهیزات مورد نیاز و صادرات محصولات فولادی صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: گمرک فولاد مبارکه ۴۰ میلیون دلار، و گمرک ذوب‌آهن اصفهان ۴۴ میلیون دلار در پنج ماه ابتدایی سال ۱۴۰۰ صادرات انجام دادند و در همین مدت میزان واردات از این ۲ گمرک به ترتیب ۱۰۰ و ۸ میلیون دلار بود.

وجود قُطب‌های صنعتی استان نظیر فولاد، منسوجات، هواپیماسازی، لوازم خانگی، رنگ‌سازی و صنایع نظامی از دیگر دلایل اهمیت گمرک اصفهان محسوب می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =