• ۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸
  • کد خبر: 18019
  • readingTime: ۱ دقیقه
فدایی

مسئول بیماری های واگیر مرکز بهداشت اصفهان با اشاره به انجام ۴ مرحله پایش سالک در اصفهان گفت: در مرداد ماه تعداد اندکی به سالک دچار می شوند و در ماه های شهریور تا آذرماه شاهد افزایش موارد ابتلا به سالک خواهیم بود.

رضا فدایی در گفت و گو با خبرنگار ایراسین با اشاره به ۴ مرحله پایش سالک در اصفهان اظهار کرد: با توجه به کمبود نیروی انسانی برای مهار مخزن سالک در اصفهان اقدامات مهمی انجام شده است. در مناطق سالک خیر استان اصفهان چهار مرحله پایش صحرایی انجام شده است.

وی افزود: در مرداد ماه تعداد اندکی به سالک دچار می شوند و در ماه های شهریور تا آذرماه شاهد افزایش موارد ابتلا به سالک خواهیم بود.

مسئول بیماری های واگیردار مرکز بهداشت اصفهان تصریح کرد: در اوائل شیوع کرونا مردم از مراجعه واکسیناسیون اطفال واهمه داشتند که خوشبختانه این مورد برطرف شد و با آگاهی بخشی و پیگیری مسئولان بهداشت کودکان برای دریافت واکسن به مراکز واکسیناسیون مراجعه می کنند.

گفتنی است بیماری سالک نوعی بیماری با عامل انگلی است. این بیماری در مناطق شمالی و شرقی اصفهان و شهرهای مجاور با تالاب گاوخونی دیده می شود. بیماری سالک به وسیله انگل پروتوزوآ، از بیش از ۲۰ گونه لیشمانیا ایجاد می شود. بیش از ۹۰ گونه پشه خاکی برای انتقال انگلهای لیشمانیا شناخته شده است. در ایران سالانه بین ۱۵ هزار تا ۲۵ هزار مورد از این بیماری ثبت می شود و استان اصفهان در کشور جایگاه بالایی در ابتلا به این بیماری را دارد. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =