• ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۰
  • کد خبر: 17799
  • readingTime: ۲ دقیقه
بیت کوین

در شرایطی که قیمت بیت کوین حوالی ۴۹ هزار دلار قرار گرفته، سه سناریو پیش روی بیت کوین قرار دارد. در این میان احتمال افزایش قیمت بیت کوین بیش از کاهش قیمت آن است.

ایمان کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین درباره تحلیل بیت کوین اظهار کرد: با توجه به تحلیل ارائه شده در تاریخ ۲۱ آوریل ۲۰۱۹ تقریبا ساختار موج ۵ الیوت بیت کوین به اتمام رسیده است. این ساختار همانند ساختار گذشته نبوده و به مثلث‌های خاتمه دهنده مشهور است.

سناریوهای پیش روی بیت کوین چیست؟

وی افزود: این ساختار زمانی رخ می‌دهد که قدرت روند صعودی کم بوده و احتمال یک ریزش بسیار قوی وجود دارد. پس از پایان یافتن این ساختار در مورد بیت کوین هم این اتفاق افتاد و ساختار مثلث رسم شده در انتهای موج ۵ رسم شده، رو به پایین شکسته شده است.

این تحلیلگر ارزهای دیجیتال ادامه داد: پس از این ریزش مجدد ساختار ادامه پیدا کرد و پس از آن روند نزولی به سمت بالا شکسته شد و قیمت‌ها افزایش یافت. زمانی که این اتفاق رخ می دهد نمی توانیم به صورت مستقیم روند صعودی را آغاز شده بدانیم. در واقع اصولا در تحلیل تکنیکال نمی‌توان تحلیلی را به صورت قاطع ارائه کرد. در این نوع تحلیل سناریوها مختلف بیان می‌شود که بر اساس شرایط ممکن است هر کدام از آن‌ها رخ دهد.

کرمی افزود: از جایی که موج A بزرگ شناسایی شده و احتمال شکل گیری موج B بزرگی هم داده شده، شاهد تشکیل یک ساختار الیوت هستیم. زمانی که مقاومت ۴۴ هزار دلاری را با یک کندل قوی شکسته است و اگر بتواند بالای این سطح تثبیت قیمتی را داشته باشد، احتمالا یک موج ۵ کوتاهی را خواهیم داشت که از موج سوم کوتاهتر خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بین ۵۳ هزار تا ۵۹ هزار دلار حداکثر میزان رشدی است که در این مرحله و با شرایط فعلی برای بیت کوین قابل تصور است. به بیان دیگر اولین مقاومت بیت کوین در محدود ۵۳ هزار دلار است که اگر بتواند خود را در این سطح تثبیت کند مستعد رشد تا سطح ۵۹ هزار دلاری خواهد بود. پس از رسیدن به این سطح باید تحلیل جدیدی را برای این ارز دیجیتال در نظر گرفت.

این تحلیلگر ارزهای دیجیتال اضافه کرد: در سناریو اول با فرض اینکه در محدوده ۵۳ هزار دلار موج B  بزرگ شکل گرفته باشد، پس از این سطح احتمال ریزش دیگری در بیت کوین وجود خواهد داشت.

کرمی افزود: در سناریو دوم اگر از این سطح عبور کرد، موج فعلی موج ۱ بزرگ بوده و انتظار موج ۲ بزرگ را در آینده خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: در سناریو سوم قیمت بیت کوین در سطوح فعلی قابل تثبیت نبوده و شاهد ریزش در بازار خواهیم بود. این اصلاح می تواند تا محدود ۲۳ هزار دلار هم ادامه پیدا کند.

این تحلیلگر ارزهای دیجیتال گفت: اگرچه در حال حاضر سه سناریو برای قیمت بیت کوین محتمل است اما نکته مهم این است که احتمال رخ داد کدام سناریو از سایرین بیشتر است؟ در شرایطی که یک مقاومت با یک کندل بسیار قدرتمند شکسته شده، احتمال سناریو سوم بسیار ضعیف است اما پیش‌بینی می‌شود روند افزایشی قیمت بیت کوین ادامه خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =