رضا چینی

مدیرعامل آجر نماچین گفت: انتظار ما از دولت سیزدهم وفاق و آشتی با جهان است که صادرات به بازارهای جهانی تسهیل شود و از تکنولوژی روز تولید آجر برای کاهش اتلاف انرژی حمایت شود.

رضا چینی در گفت وگو با خبرنگار ایراسین با اشاره به اینکه ۵۰ درصد آجر کشور در اصفهان تولید می شود، اظهار کرد: انتظار ما از دولت سیزدهم، آشتی و وفاق جهانی است چراکه در چهار دهه گذشته واحدهای تولیدی فقط به نیاز بازارهای داخلی پاسخ دادند و فرصت رقابت در بازارهای جهانی با ارزش افزوده بالا کمتر فراهم بوده است.

ارائه برنامه های منظم با ضمانت اجرایی توسط دولت سیزدهم

وی اضافه کرد: ارائه برنامه های منظم با ضمانت اجرایی از دیگر انتظارات فعالان اقتصادی از دولت سیزدهم است چراکه نوسانات ریالی و ارزی در دولت های گذشته مانع بزرگ در تولید است. دردولت های نهم و دهم سیاست توسعه واحدهای مسکونی به هزار باب افزایش یافت و واحدهای تولید آجر و مصالح ساختمانی در راستای پاسخ به این نیاز، تولیدات خود را افزایش دادند که متاسفانه در دولت یازدهم و دوازدهم این سیاست تغییر کرد و  ساخت مسکن به زیر ۲۰۰ هزار باب کاهش یافت که ضرر اقتصادی هنگفتی به فعالان حوزه آجر و مصالح ساختمانی وارد کرد.

حمایت از تولید آجر با اتلاف انرژی کمتر

وی بیان کرد: مصرف انرژی واحدهای مسکونی در ایران دو و نیم برابر مقیاس جهانی است که ۳۵ درصد اتلاف انرژی به دیوارهای ساختمانی مربوط می شود؛ در همین راستا تولید آجرهایی در دستور کار قرار گرفته است که به جای چسبیدن به دیوار ساختمان با عایق هوا به ساختمان متصل می شود و این تونل هوایی بین آجر و دیوار ساختمان مانع از اتلاف لالانرژی می شود اما از آنجایی که روش اجرای این سیستم نسبت به آجرچینی سنتی گرانتر تمام می شود، کمتر مورد استفاده قرار می گیرد.

دولت سیزدهم از تکنولوژی روز دنیا در تولید آجر حمایت کند/ ۵۰ درصد آجر کشور در اصفهان تولید می شود

مدیرعامل آجر نماچین با اشاره به اینکه هزینه انرژی در کشور ۱۲ درصد مقیاس جهانی است، اظهار کرد: دولت سیزدهم می تواند با به حمایت از صنایعی که در راستای مصرف بهینه انرژی اقدام می کنند به کاهش اتلاف انرژی کمک کند و ارزش افزوده بالایی دست یابد. این شرکت توانسته برای نخستین بار در کشور آجرهای خاص با تکنولوژی به روز دنیا را تولید کند که متاسفانه به جای به کارگیری در ساختمان سازی کشور به روسیه و اروپا صادر می شود.

وی به اقدامات کاهش آلاینده های زیست محیطی این صنعت هم اشاره کرد و توضیح داد: متاسفانه از گذشته تاکنون بسیاری از واحدهای تولید آجر از خاک رس کشاورزی برای تولید آجر استفاده می کنند که با نظارت سازمان جهاد کشاورزی کاهش یافته است اما واحد صنعتی آجرنماچین نسبت به تولید آجر شیل که از سنگ به دست می آید، اقدام کرده است که آلایندگی کمتری دارد و واحدهای تولیدی تحت نظارت سازمان محیط زیست قرار دارد.

چینی در خصوص شرکت آجرنماچین گفت: این شرکت فعالیت خود را از سال ۱۳۷۰ در عرصه تولید انواع آجرنما و مصالح ساختمانی آغاز کرده و توانسته با سه نسل سابقه مدیریتی در صنعت آجر کشور تولید متنوع محصولات آجر را در سرلوحه اقدامات خود قرار دهد. 

چینی گفت: واحد شماره یک و دو شرکت آجر نماچین در پانزده کیلومتری شمال اصفهان جانمایی شده است و ۲۵۰ نیروی مستقیم به اشتغال گرفته شده اند و واحد شماره سه این شرکت در شهرستان مبارکه واقع شده است که ۱۰۰ نیروی مستقیم را دربردارد و بالغ بر دو هزار و ۵۰۰  اشتغال غیرمستقیم را فراهم کرده است.

وی در خاتمه افزود: با توجه به وضعیت تحریم ها، شناسایی بازار هدف در کشورهای اروپایی، کاناد و آسیایی در شرکت آجرنماچین هدف گذاری شده و صادرات محموله هایی برای شناسایی بازارهای بین المللی صورت گرفته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =