برق

سخنگوی صنعت برق استان اصفهان گفت: اگرچه روز گذشته ۲۳ بار قطعی برق ناخواسته در اصفهان رخ داد اما امروز قطعی برق به صورت جدول برنامه ریزی شده انجام شد.

محمدرضا نوحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین، درباره جیره بندی بخش خانگی در اصفهان اظهار کرد: امروز با توجه به کاهش دما و به مدارآمدن چند نیروگاه کشور تنها دوبار رله های فرکانسی عملکرد داشتند که خارج از شهر اصفهان بود و همین باعث شد با قطعی برق ناخواسته در اصفهان مواجه نشویم.

وی افزود: همکاری صنایع به ویژه شرکت فولاد مبارکه برای عبور از فشار به بخش خانگی تحسین برانگیز است و امیدواریم با کاهش دما در برخی از استانهای کشور شاهد قطعی برق ناخواسته در استان اصفهان نباشیم.

سخنگوی صنعت برق استان اصفهان تصریح کرد: روز گذشته تولید برق اصفهان ۳۸۷۰ مگاوات و مصرف کل در استان اصفهان ۴۶۱۲ مگاوات بود که ۷۴۲ مگاوات برق نیز از شبکه سراسری برق وارد شبکه اصفهان شد.دیروز در کشور ۶۵۸۳۴ مگاوات مصرف برق داشتیم این درحالی است که تولید برق ۵۳۲۴۷ مگاوات بوده است که نسبت به سال گذشته با افزایش مصرف ۱۹ درصدی همراه است.

وی گفت: دستگاه های استخراج رمزارز غیرمجاز یکی از علل افزایش مصرف برق است که دستگاه های ماینر شناسایی شده در اصفهان معادل ۵۵ مگاوات برق مصرف می کنند.

نوحی با اشاره به اینکه از فردا با تعطیلی ادارات و بانک ها مصرف برق در دستگاه های اجرایی کاهش می یابد، گفت: امیدواریم با صرفه جویی در بخش خانگی شاهد قطعی برق بدون برنامه ریزی نباشیم. سعی شده است که بیمارستانها به دو مکان تغذیه برق مجهز باشند و فقط در موارد معدودی بیمارستانها با قطعی برق مواجه شده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =