حضور وزیر بهداشت در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان

عکس:مجتبی جهان بخش

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: با همکاری بسیار خوبی که شرکت فولاد مبارکه اصفهان از ابتدای اپیدمی کرونا با دانشگاه علوم پزشکی اصفهان داشته، مخازن اکسیژن عمده استان اصفهان با کمک شرکت فولاد مبارکه تامین شده است.

به گزارش ایراسین و به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه، دکتر طاهره چنگیز رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در گفت‌وگویی اینترنتی با شبکه خبر اظهار کرد: ما درصدد تامین بیش از ۲ هزار کپسول اکسیژن دیگر هستیم چراکه برخی از بیمارستان‌ها علی‌رغم داشتن مخازن اکسیژن و اکسیژن‌ساز، در ساعاتی از شبانه‌روز دچار افت اکسیژن می‌شوند و طبعاً پشتیبانی اکسیژن برای بیماران کرونایی اولین و مهم‌ترین اقدام درمانی است.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: از لحاظ دارو مشکلی نداریم و عمده داروهایی که باید در دسترس بیماران قرار بگیرد از طریق شبکه توزیع غذا و دارو در استان اصفهان تامین می‌شود.


وی در پایان افزود: در بیمارستان‌های استان اصفهان برای تامین سرم مورد نیاز هم مشکل جدی نداریم اما در برخی داروخانه‌ها محدودیت وجود دارد و البته این را هم باید در نظر بگیریم که بسیاری از موارد تجویز سرم برای بیماران سرپایی و بستری در منزل، غیر منطقی است چراکه بیماری که قادر به خوردن است و می‌تواند مایعات استفاده کند، دلیلی ندارد که برای مایع‌درمانی از سرم استفاده کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =